Senaste nytt

Var i Florida ska man bo på semester med barnfamilj?

Tobbeee

Medlem
Sitter och kollar på resor till florida i vår (mars). Vi kommer nog flyga till tampa för att sedan bila ner längs västkusten till att börja med.

Jag har aldrig varit o Florida och önskar därför tips på mysiga ställen att bo på för en barnfamilj?

Vi kommer som sagt åka västkusten ner, vidare genom everglades, upp längs östkusten mot orlando och sen tillbaka till tampa.

Vi kommer vara borta i 2-2,5v

tack på förhand
 

Bridgeman

Medlem
Åk ner söderöver till Sanibel/Captiva Island fin strand med mycket fina snäckor. Fort Myers Beach gemytlig liten stad/by är några förslag på trevliga ställen på västkust sidan.
Nu vet jag inte vad det är för ålder på dig/er som skall åka. Men tänkt på att det ev kan vara Spring Break då kan det verkligen vara livat i Florida.
 

Alf

Medlem
Jag håller helt med @Bridgeman, har ni småbarn skulle jag hyra ett hus i närheten av Fort Mayers. Vi har bott där tidigare när barnen var små. Nu förra hösten var vi på östkusten, Miami/Fort Lauderdale och det var mycket sämre med högt tempo och mer stress. Mycket lugnare och behagligare och vackrare på västsidan. Givetvis skall ni inte missa Orlando, men det räcker med ett par dagar.
 

Tobbeee

Medlem
Tack. Vi Kommer nog flyga till Orlando och åka direkt till ruskin där vi bor ett par nätter. Sen har i bokat en vecka i fort Myers.
Därefter åker vi genom everglades och bor 2 nätter i fort lauderdale för att sedan avsluta i Orlando och Disney World.
 

Lokföraren

Medlem
Varit på "roadtrip" med en unge på 7 i ett par veckor i FL.

Nu på nyårsafton drar vi till ARL för vidare färd till Miami igen. En vecka på land, två veckor på Celecrity Cruises...

Hur gamla är barn/en?
 
Vi brukar hyra hus vid Siesta Key och Sarasota. Just stranden och då främst sanden vid Siesta Keys är barnens favorit. Brukar köra en vecka där och sedan en till två veckor i övriga FL.
 
Ok, spännande. Mina barn är 1,5 och 4 år
För ett år sedan bodde vi 2v i bonita springs, andra sidan ft myers beach.
Vår son var då två och det han pratat om mest var att åka på flaket på pickupen ut till lovers key beach state park. Fint som tusan.
Vi åkte över på Sanibel och Captiva med. Om ni planerar, se till att ha cash för vägtull. Vi hade inte 5-10usd eller vad det kostade utan istället kom räkn på 400 sek fr Hertz som hade fått toll cost och sedan dunkat på admin avgift.
Även utan det debaclet så kan jag känna det var lite överskattat. Bonita springs beach dög bra.

Vi hängde mest vid poolen i huset, olika stränder, testade minigolf (adventure golf) vilket var halvsvårt... vi besökte också nån mindre privat djurpark.
 
Toppen