Senaste nytt

Var finns flest medvetna resenärer?

MDM

Medlem
Suttit med funderingen ett tag nu,

På vilka svenska inrikeslinjer tror ni att det finns flest medvetna och frekventa resenärer?

Editerade frågan efter A380*G inlägg...
 
Last edited:

andy.c

Medlem
Jag pendlade mellan Malmö och Stockholm med SJ under tre års tid. Valet föll på tåg mest för att ett årskort i 2:a klass då kostade ca 41000 (kostar idag ca 43000) och jag kunde knappast motivera för min arbetsgivare att prisskillnaden för ett årskort för samma sträcka med flyg var väl investerade pengar. Jag bodde då i centrala Malmö och hade 12 min promenad till Centralstationen.

I höstas flyttade vi till hus från vilket jag inte kan ta mig till Centralstationen så att jag hinner med första morgontåget. Att ta ett senare tåg innebär dels större risk för förseningar men också att ankomsttiden till kontoret i Sthlm blir först kring lunch och det mest troliga är att jag hade behövt åka upp kvällen innan för att få en effektiv arbetsdag.
Passande nog körde Norwegian en höstkampanj där jag kunde flyga MMX-ARN för ca 700-900kr t/r, vilket fungerade bra när jag kunde få skjuts till flyget på morgonen (av min föräldraledighet fru). Nu behöver jag ta mig till flyget på egen hand och det kan jag göra med buss+tåg till CPH på ett smidigare och billigare sätt än till MMX. Av den anledningen flyger jag nu primärt CPH-ARN och då helst med SAS.
 
Toppen