Var dricker man bra champagne på Kastrup?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Bonden, 21 Augusti 2013.

1. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har något bra tips var man kan dricka bra champagne på Kastrup?

:)

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul fråga.

Le Sommelier eller Caviar House skulle jag säga.

Om du hinner in till Köpenhamn:

Nimb: NIMB Shop alt. http://vinotek.nimb.dk/da/mad+og+vin/~/media/Files/Pdf/Nimb/Stort-vinkort--28-feb.pdf

Balthazar på d'Angleterre var trevligt när jag var där för någon månad sedan och lär ha den i särklass bästa champagnelistan i CPH: Balthazar och Champagne | Balthazar

Pastis har en hygglig liten lista: http://bistro-pastis.dk/wp-content/uploads/2012/01/Pastis_vin_da.pdf

R Bar har också en liten lista: http://rvinbar.dk/wp-content/uploads/2013/04/Vinkort.pdf

1 person likes this.
  3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte hos SAS i varje fall. :mad:

4 personer gillar detta.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De borde öppna ett Champagne Room i loungen (utan Pole). Hemligt, och enbart tillgängligt för Pandions ;)

5. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Caviar House är en tradition för mig. Där grävs direkt djupa hål i reskassan redan innan vi kommit iväg......
    Dock är det närmast livsnödvändigt med några glas kvalitetschampagne tillsammans med väl valda skaldjur.
    Smaklig måltid !!!

2 personer gillar detta.
  6. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla tips!
    Skall åka 9:20 till Frankfurt på lördag och om jag har förstått rätt så är det Le Sommelier som har öppet på morgonen. På sin hemsida så finns en trevlig meny för stället i Köpenhamn, finns där vettiga Champagner på Kastrup också?

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nytt tips för den som vill dricka champagne i Köpenhamn. Trevligt ställe i Ködbyen.

KBIII

3 personer gillar detta.
  8. johisco

johisco Medlem

Om inte pris är helt oviktigt så ser ju Pastis bäst ut. Helt ok priser på Selosse, - både Substance och Initial. Och med lite tur så är det spännande deggdatum!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!