Senaste nytt

Var dette middagen min?

student

Medlem
Jag som trodde morötterna och salladen var förätt. Blev dock besviken då det blev tyst från "the galley" efter ett tag....haha
 

Magnus_K

Medlem
Men tänk på att du kanske inte hittar besticken ens i SAS Plus ;)
Deras nya koncept är inte bättre än LH.
För att få bra mat på short haul får man kolla till QR och liknande. Vet inte hur många ggr jag suttit på QR i år och funderat hur dessa lyckas att leverera så bra mat även om sträckan är kortare.
 
När jag fick min minimala Salade niçoise på Frankfurt-Stockholm så plingade jag i knappen efter jag ätit upp. Jag tackade för en god förrätt och undrade vad det skulle bli till varmrätt. Då skämdes flygvärdinnan.

Väldigt oartigt och oförskämt gjort tycker jag. Dom gör bara sitt jobb och har inget att säga till om. Som att skälla ut en sjuksköterska för att det är brist på sjuksköterskor. Ta striden mot de som bestämmer i stället.

För övrigt håller jag med om din kritik mot maten.
 

Brandten

Medlem
Väldigt oartigt och oförskämt gjort tycker jag. Dom gör bara sitt jobb och har inget att säga till om. Som att skälla ut en sjuksköterska för att det är brist på sjuksköterskor. Ta striden mot de som bestämmer i stället.

För övrigt håller jag med om din kritik mot maten.
Hm nja inte riktigt samma sak kan jag tycka. Personalen ombord är företagets ansikte utåt och får ta till sig informationen och förmedla internt för att förbättra produkten.

Av ren nyfikenhet, vem kontaktar du om din biff inte är till belåtenhet när du är ute och käkar på restaurang. Ägaren eller servitören?

Om din mjölk från Coop gått ut på datum när du kommer hem eller det är något fel på din iPhone?
 
Av ren nyfikenhet, vem kontaktar du om din biff inte är till belåtenhet när du är ute och käkar på restaurang. Ägaren eller servitören?

Har nog bara hänt mig en gång vad jag kan minnas. Då påpekade jag det artigt till servitören (hon slapp skämmas) varpå kocken kom ut till bordet och bad om ursäkt. Tycker sällan man vinner något på att försöka sätta dit personer i tjänsteyrken.
 

palmen

Moderator
Väldigt oartigt och oförskämt gjort tycker jag. Dom gör bara sitt jobb och har inget att säga till om. Som att skälla ut en sjuksköterska för att det är brist på sjuksköterskor. Ta striden mot de som bestämmer i stället.

För övrigt håller jag med om din kritik mot maten.

Har nog bara hänt mig en gång vad jag kan minnas. Då påpekade jag det artigt till servitören (hon slapp skämmas) varpå kocken kom ut till bordet och bad om ursäkt. Tycker sällan man vinner något på att försöka sätta dit personer i tjänsteyrken.

Jag tolkar det inte som att @Gus försöker skälla ut någon i personalen utan snarare ett påtalande om att maten inte är tillräcklig.
Ställer man till en scen och börjar skriva och ge sig på personalen är det en helt annan sak, då de bara serverar det som lastats men man kan ändå framföra sitt missnöje enligt mig om maten inte är till belåtenhet (oavsett om det är för lite eller om det inte är gott).
Om det skulle komma in flertalet rapporter från cabin crew på att många ombord tycker maten är undermålig tror jag de skulle lyssna på detta.
Självklart ska man ju framföra detta även direkt till bolaget och deras support.
 

Senator

Moderator
Dagens lunch på LH806.. totalt oätligt

70d890ac2c9c7a273b20a30d544b3530.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Fløy i dag Lufthansa Business Class Nice-München-Oslo. Etter en OK lunsj av liten størrelse på første flight, må jeg mildt sagt si jeg ble overrasket over serveringen på München-Oslo.

Er det flere som tenker at en grønn salat ikke helt kan klassifiseres som "middag"? Fikk for øvrig smeltet iskrem til dessert. Sidemannen bare måpte. Blir SAS Plus neste gang ettersom jeg holdt på å spise sikkerhetsbrosjyren i ren hungersnød.

Visa bifogad bild 66209
Dagens lunch på LH806.. totalt oätligt

70d890ac2c9c7a273b20a30d544b3530.jpg
Kör Lufthansa "vego"-temat just nu?
 
Toppen