Var bokar ni er BA/AA-biljett ?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av AndyL, 19 December 2011.

1. AndyL

AndyL Medlem

Med en stundande rea på gång IGEN och ett guldkort som lockar undrar jag nu följande:

Var bokar ni er kombinerade British Airways/American Airlines-biljett ?

Jag brukar ha följande problem vid mina "låtsas"-bokningar:

Om vi tar rutten ARN-LHR British Airways C, LHR-JFK British Airways C och JFK-SEA American Airlines First som exempel.

Bokar man denna resa på British Airways.com så blir bokningklassen för sista benet C(I) (även fast kabinen bara är 2-class), vilket ger 140TP istället för 210TP. Flygen bokas då med British Airways-flightnummer på alla flyg.

Bokar man på American Airlines.com så får man F(A)-klass på inrikesresan i USA, men här får man American Airlines-flightnummer på samtliga flyg, även de som flygs av British Airways. Här undrar jag ifall American Airlines-ticket på British Airways-metal ger tillträde till British Airways-lounger på t.ex utresan på LHR ifall man inte har OW-status(emerald/sapphire) med British Airways(vilket man inte har på utvägen ifall man börjar på 0-390TP)?

Cheaptickets/Orbitz har jag provbokat på och där kan man boka ARN-LHR på British Airways-biljett, LHR-JFK på British Airways-biljett och JFK-SEA på American Airlines-biljett genom multi-city. Är det någon som använt sig av cheaptickets eller orbitz som kan säga att det fungerar ?

Hoppas att någon kan svara på mina frågor, men kan ni inte det så får ni gärna ändå skriva var ni brukar boka er kombinerade American Airlines/British Airways-biljett och hur ni upplevde att det fungerade. Låt diskussionen börja :)

2. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!