Var bokar man oneworld fligher med fler än 6 segment?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Swisser, 2 Februari 2016.

1. Swisser

Swisser Medlem

Jag har precis kollat in några promotions med oneworld från DUB och CPH och för att maximera antalet TP så kom jag upp i över 6 segment via sökningar på Matrix Airfare Search. Sökningsresultatet inkluderade flighter med såvär AY, British Airways och American Airlines. När jag sedan försökte boka det hela på AAs, BAs eller olika OTAs webbsidor så var det stört omöjligt, eftersom de som mest accepterar 6 segment.

Hur gör ni när ni bokar OW flyg med fler än 6 segment? Måste man ringa in till American Airlines, British Airways eller till någon resebyrå eller finns det någon OTA som jag missat som accepterar bokningar med fler än 6 segment?

2. IPC_Mataveri

IPC_Mataveri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ring eller hoppa över några segment i sökningen.
    Exempel: DUB-LHR-BOS sök DUB-BOS.
    Då har du reducerat en plats men får troligen in den på American Airlines!

3. Swisser

Swisser Medlem

Jag har redan prövat med att hoppa över några segment för att få max 6 segment vid mina bokningsförsök via American Airlines, British Airways och olka OTA, men det fungerade inte då jag aldrig fick upp denn rutt och de flyg jag hittat på Matrix.

Bör jag ringa, till American Airlines, British Airways eller en OTA? Om en OTA, har du bra erfarenhet av någon som du kan tippsa om?

4. gunry

gunry Medlem

Gör bokningen på ett det flygbolaget det är billigast eller där du har ett bonuskort. British Airways har svenska agenter, om det hjälper. Ser ingen anledning att ringa en resebyrå.

Det är för övrigt oftast mycket mer tidseffektivt att ringa än att hålla på med alla multicity-grejer.

agehall, Smuffe och Dr. Miles gillar detta.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver du verkligen sex segment? Antar att du skriver in varje ben för sig? Det ska du inte behöva göra utan borde kunna slå ihop några ben till en resa som sker via en annan flygplats. Gäller bara att speca tillräckligt noga så att kjust ditt alternativ kommer med i listan över valbara flyg.

6. Jag knackar ihop dessa resor segment för segment sedan ringer jag British Airways om deras flyg är primära

Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!