Senaste nytt

Var bo i Astana, Kazakstan?

Gus

Medlem
Jag väljer primärt mellan Hilton ("riktiga" Hilton, ej garden inn) eller radisson i Astana. Någon som har erfarenhet av dessa hotell?

Det konstiga är att det finns i princip ingen info alls om Hilton Astana, vare sig på TripAdvisor eller trivago. Finns hotellet ens? Är det så nytt att ingen hunnit bo där ännu?

Det är alltid skönt att bo nära sevärdheter, men uber ska vara billigt har jag förstått så läget är väl inte superviktigt.
 

Gus

Medlem
Jag ser nu att hilton öppnar först i september. Inte konstigt att finns så lite info om det. Vi ska bo i oktober så det vore ju trevligt att bo på ett helt nytt hotell. Om det nu det inte är så att hotellet bara byter namn från ett redan existerande hotell.
 

Igorius

Medlem
Jag bodde på Hilton Garden Inn för ett år sedan. Standarden var väl ungefär som man kan förvänta sig. Tråkigt läge, men jag vet ärligt talat inte om det finns så mycket bättre i stan (som nog inte riktigt är byggd med människor i åtanke).
 

Gus

Medlem
Jag bodde på Hilton Garden Inn för ett år sedan. Standarden var väl ungefär som man kan förvänta sig. Tråkigt läge, men jag vet ärligt talat inte om det finns så mycket bättre i stan (som nog inte riktigt är byggd med människor i åtanke).
Okej! Jag trodde hilton garden inn hade ett bra läge! Då är säkert vanliga hilton ännu tråkigare läge.
 

Igorius

Medlem
Okej! Jag trodde hilton garden inn hade ett bra läge! Då är säkert vanliga hilton ännu tråkigare läge.
Svårt att veta vad som avses med bra läge i Astana. Garden Inn ligger vid en bred, förhållandevis ödslig aveny med ganska nära till ödsliga skrytbyggen och monument. Astana är inte direkt någon livlig stad, men det är intressant att se (för en dag eller två). Almaty är betydligt trevligare.
 
Toppen