Val av säte på SAS A330 business class 2 vuxna 1 infant

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bhen, 3 Oktober 2013.

1. bhen

bhen Medlem

Hei, har bokat tur till New York nästa sommar med Companion ticket i business.
    Vi är 2 vuxna och ett litet barn som kommer vara 10månader då.
    Vilka platser rekommenderar ni att jag väljer, lønar det sig att ringa SAS å be om å få bassinet, finns det i C-kabinen?
    Seatmapen ser ut så här på typ både ut- och hemresa..
    Untitled.jpg

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ta mittsätena längst fram. Då får ni plats att natta bebisen på golvet. Alternativt hissar man upp benstöden till max om personalen har anmärkningar på golvlösningen och eftersom det inte finns någon stol framför som begränsar höjden kan man bygga upp lite med kuddar etc.

3. bassinet platser finns på 1A-C och 1G-H och det är inte ovanligt att passagerare som sitter där blir flyttat. Jag tror faktist det inte sitter någon på 1A och 1H nu, men att dessa är blockade för detta.

4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle gardera med medhavd mat så det blir smaker som de känner igen och gillar.

4 personer gillar detta.
  6. bhen

bhen Medlem

Tack för bra svar. Bokade först mittensäten, ringde så SAS. Senator hade rätt, A och H var blockade för bassinet. Så har fått 1A/B ut och 1G/H hem. Perfekt!
    /b

Last edited: 8 Oktober 2013
    2 personer gillar detta.
  7. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att ta med sig barn i C??? Skoja bara, tänker inte ta upp den diskussionen. :)

Nu har ni ju fått bassinet, men som info så får man inte längre lägga barn på golvet. Det är iaf min erfarenhet efter att ha rest i både Y och C och både shorthaul och longhaul, med sonen som numer är 1,5år. Lite segt eftersom vi har en resa till HKT vid nyår och han åker som infant in lap och han har dragit iväg i storlek...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!