Senaste nytt

Val av kort

Kaik

Medlem
Det ska tilläggas att gränsen är per månad, inte per uttag.
Men det låter som en krånglig lösning med tanke på mängden pengar som skulle behöva slussas via MC, SEB skulle antagligen införa begränsningar om de inte redan finns, a la Billhop/Betalo...

Ja det kan händer, men för mig i dagsläget fungerar det bra med mindre belopp. Behöver själv betala/överföra i € när jag är hemma i Tyskland. Det går bra med revolut utan betala växlingsavgift och samla lite EB poäng också :)
 

SimonXYZ

Medlem
Precis. Därför skulle jag rekommendera att kombinera SAS MC (Premium) och Revolut VISA. Ladda ditt Revolut Online konto med din SAS MC för att tjäna EB-poäng på SAS. Växla mellan SEK och € utan avgift och betala allt med ditt Revolut Kort i Spanien. Kontantuttag är också avgiftsfri upp till 200€ (standard) eller 400€ (premium)
Detta låter som ett bra tips. Jag köper ofta flygbiljetter till Asien i business i DKK och kortavgiften blir ganska många hundralappar. Är det fler som har erfarenhet av Revolut?
 

Krabban

Ny medlem
Om du kan få (och vill ha) ett svenskt kreditkort så skulle jag tipsa dig om att kolla närmare på American Express Gold eller Platinum kort som har 3xPoängen (motsvarar 0,25p/kr) på köp i utländsk valuta. Även SAS Eurobonus Mastercard Premium erbjuder en lite högre intjäning för detta. (0,2p/kr) om du behöver komplettera med ett icke AMEX-kort.


Titta på denna och låt den räkna åt dig. American Express Gold (finns inte med i jämförelsen) har samma intjäningsmodell som Platinum, så kika lite extra på den (det är dock betydligt billigare) -> Jämförelse av olika kort / Fördela spend på flera kort. (Google spreadsheet) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ska ta mig en titt på detta

Precis. Därför skulle jag rekommendera att kombinera SAS MC (Premium) och Revolut VISA. Ladda ditt Revolut Online konto med din SAS MC för att tjäna EB-poäng på SAS. Växla mellan SEK och € utan avgift och betala allt med ditt Revolut Kort i Spanien. Kontantuttag är också avgiftsfri upp till 200€ (standard) eller 400€ (premium)
Har redan bestämt mig för att använda revolut eftersom jag kommer vara folkbokförd i Duabi och kommer kombinera mina bankkonton där med revolut som förmodligen kommer användas flitigast. Kontanter är inget jag i dagsläget använder alls. Men det beror ju lite på vart man är. 400euro kommer man ju dock ganska långt på i de länder man måste ha kontanter. Större delen av mina inkomster är i $ och Euro så att slippa växlingen kommer bli skönt. Jag ska definitivt dyka ner i detta alternativ mer då jag inte avser stanna i Spanien.
Vi letar efter vårt framtida boende, vem vet i vilket land det blir :)

Helt klart det smidigaste alternativet!
Kanon!
 

Krabban

Ny medlem
Ja det kan händer, men för mig i dagsläget fungerar det bra med mindre belopp. Behöver själv betala/överföra i € när jag är hemma i Tyskland. Det går bra med revolut utan betala växlingsavgift och samla lite EB poäng också :)
Ja det vore ju olyckligt om det skulle saboteras. Jag snittar väl runt 25-30k i spend per månad och där kanske man skulle börja dra gränser. Använder ju dock gärna kortet även i företaget så det blir lite mer poäng. Då hamnar vi uppåt 60 per månad vilket kanske skulle anses vara att utnyttja systemet.
 
Toppen