Senaste nytt

Val av flygbolag till Miami

toer00

Medlem
Jeg har kun erfaringer med Lufthansa og det har alle gange været godt uden at være flatterende. Samtidigt har jeg kun hørt positivt om SWISS og det vil være mit første valg næste gang jeg skal flyve business med Star Alliance.

Lidt afhængigt af dine erfaringe kan du jo prøve et selskab den ene vej og et andet selskab den anden vej - så får du egne erfaringer til næste gang :)

Jag åker med LX i C till LAX i sommar och hem fr NYC med LH och deras
747-800, men jag vågar inte vänta med att boka tills i höst... P platser till detta pris går säkert åt "som smör i solen.
 

fmansson

Medlem
Rätt få jänkare på BC imho...
Sålänge söktjänsten på detta forum är så uselt som det är man nog räkna med att någon frågar istället för att leta i ett virrvarr av trådar, recensioner och artiklar. Mot bakgrund av detta är det ju trist att du, näst intill alltid, ska hålla på att tillrättavisa nykomlingar med att man ska förkorta rätt och gör man inte det så ska man omedelbart se till att lära sig det, helst innan nästa inlägg skrivs. Det är en trist attityd du har, tycker jag. Du har ju redan skitat ner denna tråd med två inlägg som inte ger trådstartaren någonting utifrån de frågor han/hon har. Visserligen är jag hack i häl, vilket inte är bättre det. Var lite förstående och låt moderator sköta det polisiära. Det blir trevligare då.
 

toer00

Medlem
Sålänge söktjänsten på detta forum är så uselt som det är man nog räkna med att någon frågar istället för att leta i ett virrvarr av trådar, recensioner och artiklar. Mot bakgrund av detta är det ju trist att du, näst intill alltid, ska hålla på att tillrättavisa nykomlingar med att man ska förkorta rätt och gör man inte det så ska man omedelbart se till att lära sig det, helst innan nästa inlägg skrivs. Det är en trist attityd du har, tycker jag. Du har ju redan skitat ner denna tråd med två inlägg som inte ger trådstartaren någonting utifrån de frågor han/hon har. Visserligen är jag hack i häl, vilket inte är bättre det. Var lite förstående och låt moderator sköta det polisiära. Det blir trevligare då.

Dessutom vad är ett forum utan aktiva medlemmar...
Att läsa reseskildringar är en en sak, men att på ett forum lite mer ingående kunna diskutera ett ämne ger så mycket mera :)

Och nog skulle BC vara så mycket tråkigare om inte forumen fanns ? ;)
 
Sålänge söktjänsten på detta forum är så uselt som det är man nog räkna med att någon frågar istället för att leta i ett virrvarr av trådar, recensioner och artiklar.
Jeg synes faktisk den nye søgefunktion er ganske nyttig da du får relevante resultater fra både forum og forsiden. Lad mig give et eksempel.

Ved at søge på recension lufthansa business class får jeg følgende resultat:

Skærmbillede 2015-01-19 kl. 00.28.38.png


Resultat #1: BusinessClass.se's indeks-side for Lufthansa - BusinessClass.se/flygbolag/Lufthansa
- Her finder du Lufthansa-relaterede nyheder, BusinessClass' test af Lufthansa (Fly/lounge) og medlemmernes anmeldelser.

Resultat #2: Siden med tests og anmeldelser af Lufthansas Business Class på Airbus A380 - BusinessClass.se/recensioner/lufthansa-business-class-airbus-a380

Resultat #5: BusinessClass' test af Lufthansas nye Business Class Test: Lufthansa Business Class Washington-Frankfurt - Nya business class på Boeing 747-8 - BusinessClass.se

Konstruktiv kritik af søgefunktionen modtages meget gerne her: http://www.businessclass.se/forum/threads/nya-sökfunktioner-för-businessclass.19141/
 

agehall

Medlem
Nu hamnar vi OT och jag ber om ursäkt för detta.

Sålänge söktjänsten på detta forum är så uselt som det är man nog räkna med att någon frågar istället för att leta i ett virrvarr av trådar, recensioner och artiklar.
Fast söktjänsten är inte kass. Det är bara att folk inte använder den. Och ju fler frågor som ställs om och om igen, desto svårare blir det att hitta rätt svar.

Ytterligare ett tips kan vara att lära sig mer om hur google funkar. Genom att använda "site:Example Domain" som del av sin sökning, så begränsas sökningen till en viss site och på så sätt kan man få ännu bättre sökningar på godtycklig site.

Mot bakgrund av detta är det ju trist att du, näst intill alltid, ska hålla på att tillrättavisa nykomlingar med att man ska förkorta rätt och gör man inte det så ska man omedelbart se till att lära sig det, helst innan nästa inlägg skrivs.
Jag är visserligen inte moderator och har ingen funktion på BC förutom att jag är medlem på forumet. Men det har diskuterats vid ett antal tillfällen att vi ska vara lite försiktiga med förkortningar, även utanför rubriker. Om man vill värna om sökbarhet och förståelse, så är det viktigt att man åtminstone använder korrekta förkortningar när man förkortar något. Alla kan göra fel ibland, men det finns en utmärkt "redigera"-länk där man kan åtgärda sådant.

Dessutom vet man ju aldrig riktigt ifall det är en förkortning man missat eller om TS skrivit fel. Och som de flesta vet - assumption is the mother of all fuckups... Vi kan helt enkelt inte anta vad S* betyder för då är risken stor att vi antar fel.

Det är en trist attityd du har, tycker jag. Du har ju redan skitat ner denna tråd med två inlägg som inte ger trådstartaren någonting utifrån de frågor han/hon har. Visserligen är jag hack i häl, vilket inte är bättre det. Var lite förstående och låt moderator sköta det polisiära. Det blir trevligare då.

Tja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag föreslår att du följer min snabbguide nedan så slipper du problemet i framtiden:
  1. Klicka på @agehall's avatar:
    Click here.png
  2. Klicka på den inringade länken:
    Ignore.png

Det verkar finnas ett antal saker som folk tror är OK här på forumet som inte alls är OK. Det är ett flertal av oss gamlingar här som relativt ofta blir påhoppade och anklagade för olika saker när våra inlägg inte faller folk i smaken, trots att de faktamässigt är korrekta. Om du nu ska komma och anklaga någon för att "skita ner" en tråd, så får du nog ha lite mer på fötterna. Jag har själv varit on topic i båda mina första inlägg och i det första gav jag två konkreta tips till TS. I det andra påpekade jag ett faktum som även implicerade (kunde ha varit mer uttalat) att det finns rapporter här.

Till sist, om du känner att inlägg är opassande, anmäl dem till moderatorerna då! Det finns en utmärkt anmäl-knapp på varje inlägg.
 

bossefin

Medlem
...och nu åter till ämnet. Oaktat de senaste dagarnas valutahändelser som kan ha påverkat så kan det vara värt att kolla SWISS priser på F. Åkte i oktober ToR Miami och då låg F marginellt över C i pris. Klart värt de kronorna. Var min första F-trip någonsin men förhoppningsvis inte den sista (recension kommer inom kort).
 

toer00

Medlem
...och nu åter till ämnet. Oaktat de senaste dagarnas valutahändelser som kan ha påverkat så kan det vara värt att kolla SWISS priser på F. Åkte i oktober ToR Miami och då låg F marginellt över C i pris. Klart värt de kronorna. Var min första F-trip någonsin men förhoppningsvis inte den sista (recension kommer inom kort).

Hmm intressant, men då de har "rabatterat" pris i C-klass, den perioden vi kommer att åka, så C-klass bokas i P...
 
Toppen