Vakuumpåsar för packning inuti resväskan

Diskussion i 'Övrigt' startad av Airman, 23 Maj 2016.

1. Airman

Airman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Har någon något bra tips på bra/billiga/hållbara vaakumpåsar för att organisera packningen inuti sin resväska? Min vän sade nyligen till mig under en resa något i stil med: "Airman, din väska ser väldigt prydlig ut, men när du öppnar den för att ta ut något så ser det ut som om du samlar pantburkar i den". Han syftade då på att mina vackra plastpåsar från Ica/Coop/Willys tydligen inte såg så vackert ut att packa i. Jag kan hålla med, men har lärt mig att packa i plastpåsar i lumpen, som många andra här, gissar jag, dock kanske det finns ett lite mer praktiskt/snyggare alternativ? :)

2. Airman gillar detta.
  3. Airman

Airman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Typiskt, skulle ha hållit ögonen öppna när jag var där! Japanska är dock lite svårtolkat för min del, finns något alternativ man kan skaffa/beställa enkelt från Sverige? Jag tycker även att påsarna ser lite tunna ut, alltså att de lätt skulle gå sönder. Gärna något i samma storlek som Icapåse och möjligen lite tjockare kvalitet.

4. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airman gillar detta.
  5. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns på Clas Ohlson!

Airman gillar detta.
  6. Airman

Airman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Jag är mer ute efter "vanliga" vakuumpåsar där man kan pressa ut luften själv, fast det var en intressant grej. Vore kul att se en liten recension så småningom! Jag har inte akut bråttom heller, överlever ju med min gamla metod, dock ju förr, desto bättre antar jag. :)

7. Airman

Airman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du provat/är de bra? :)

Är det dessa du menar: Förvaringspåsar 6-pack, Asaklitt - ASAKLITT | Clas Ohlson

De verkar inte ha själva vakuumfunktionen. Men det kanske var några andra påsar du tänkte på? Hittade inte några andra på hemsidan dock.

Last edited: 23 Maj 2016
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle inte vilja packa rena kläder i vakumpåsar. Det gör man i packing cubes. Smutstvätten kör mani vakumpåsar.

pierrea och Airman gillar detta.
  9. Airman

Airman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. Airman

Airman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, packing cubes, är de komprimerbara, alltså tar lite plats och lätta? har du något bra tips? :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!