Senaste nytt

Vad visar din AVOD?

Marcus01

Medlem
Precis kollat Hangover II, inte alls i samma kaliber som 1:an men ändå underhållande. Ja, jag vet att jag kan ha lite barnslig och grabbig humor, min fru påminner mej hela tiden...;-) The Pacific har snurrat ett tag också. Jag använder AVPlayer HD för att synca till Paddan, funkar fint att lägga in filmerna via Itunes utan konvertering eller annat trams.
 
Äntligen!
Dear Customers,

Today, we're excited to announce that Prime Instant Video is available on iPad—just install the Amazon Instant Video app. Amazon Prime members can now get unlimited streaming of thousands of instant videos on iPad

Jag som hade stora problem(lathet) att fylla på min iPad med filmer.
Hur fixar ni filmer och annat till era iPad? iTtunes shop?

Förresten, nya favoriter i paddan var:
Summer with Jamie Oliver
En upsjö av How it's made
National Geographic filmer, bl.a. om Project Azorian och andra ubåtsfilmer.

Fick ett email igår om att Netflix ska betala $9M som settlement. Funderar på att stänga av kontot då inte sa många intressanta filmer är kvar.
 

P.E.

Medlem
Använder också VLC appen, annars kan Oplayer rekommenderas.

How I Met Your Mother avsnitt (alla säsonger)
Two And A Half Men
+ nya filmer inför varje flygning.

Jag laddar ner det som jag vill se från Piratviken och för sedan över de till Ipaden via Itunes.
 

Palazzi

Medlem
Kul att du väckte denna tråd P.E., jag hade missat den helt!

Trevligt att se vad folk brukar ha för sig på flyget:)

Själv har jag inget roligt att bjuda på; tittar aldrig på serier (undantag Seinfeld:p) och filmer ser jag bara i sällskap. Jag föredrar att läsa, lyssna på musik & höra på podcasts när jag flyger (inte samtidigt;)).

När jag jobbar ombord blir det datoranvänding (Macbook Air), en surfplatta har aldrig riktigt lockat mig....
Däremot skulle jag kunna nyttja en läsplatta (E-ink). Problemet är att jag skulle vilja ha en platta med "Color E-ink" för att också kunna läsa magasin i pdf-format. Det finns dock bara en sådan platta på marknaden, och den betingar ett högre pris än Ipad, trots avsaknad av en del elementära funktioner...
 

David

Medlem
Har inte uppdaterat min iPad med nytt på väldigt länge. Har blivit att jag läst bok ombord istället på sistone.

Det som ligger på just nu är:
  • An idiot abroad S01+S02
  • Boss S01
  • Top Gear, lite blandade avsnitt bl.a. det lysande mellanösternavsnittet
  • Top Gear America S02
  • Top Gear Australia S04
 
Lite OT, men vill få tag på en Sony Tablet Z kan man köpa den relativt billigt från Telenor. 4800:- olåst, utan abb och obrandad. Fick precis hem min.
 

Agö

Medlem
Bästa serierna all time

1. Sons of Anarchy
2. The Wire
3. Breaking Bad
4. Dexter
5. The Big Bang Theory

Skriver under på 1-3. Har ännu inte sett Breaking Bad klart (är på säsong 4), fantastiskt bra serie. Ett avsnitt passar perfekt i luften CPH-ARN.
 
Breaking Bad på replay för 1135:e gången. Behöver inget annat. ;)

(Har dock fixat "Everybody hates Chris" (men inte börjat kolla än) då det var fyra säsonger med ganska många avsnitt per säsong så det lär väl ta ett tag..)

Two and a half men, The Big Bang Theory, Simpsons, South Park etc har man sett alldeles för många gånger då man typ kan varenda replik som sägs i varje avsnitt. Lite tröttsamt just nu i alla fall då inga nya avsnitt finns ute pga uppehåll.

The Wire ska jag börja kolla på snart då den ska vara bra enligt många..
Blue Mountain State (tänk American Pie fast serie) har jag också laddat på paddan..
 
Last edited:
Toppen