Senaste nytt

Vad visar din AVOD?

Hur gör ni för att föra över film till paddan? Jag har precis plöjt de enda två filmerna som går att köpa/ladda ner som app: Batman The Dark Knight och Harry Potter... :)

Jag har länge hyrt/köpt filmer via iTunes Store i USA, men nu finns ju den möjligheten i Sverige (med film, dock ej TV-program än). Annars rippar jag DVDer till iTunes med ett fint litet program RipIt för Mac.
 

agehall

Medlem
Jag kör också VLC. Tyvärr drogs den tillbaka från Apple Store pga licensproblem. VLC är ju GPL (GPLv2?) och det funkar inte med Apple Store.

Jag glömde nämna att jag även sett Hestons Feasts under våren. Det är ett mycket underhållande matlagningsprogram med Heston Blumenthal som producerats av BBC. Dock skulle det nog passa bättre på Discovery Science än BBC.
 

Tomaten

Ny medlem
Mina tips:

* Mad Men (jag är bara på säsong 1 än så länge)
* Dexter
* Rome

The Wire har jag tänkt se länge men det har inte blivit av. Tack för påminnelsen, det blir nästa serie för mig!
 

lnixon

Medlem
De senaste filmerna jag tittat på på diverse enheter ombord har varit The Real Stuff, No Country for Old Men och Watchmen.

Hm, känns lite grabbigt när jag tänker efter. Måste nog blanda med lite Kieślowski...
 
Magic DVD Ripper har blivit min favorit på sistone.

För alla musical-älskare finns en ny serie ute nu: SMASH. Grym bra, precis har sett klart piloten, hoppas de gör mer än 1 säsong.
 

JensE

Medlem
Just nu har jag Breaking Bad som är en ganska mörk serie på paddan.

Använder förresten mig av Air Video för att streama till padda/iphone samt konvertera filmer.
Finns säkert bättre sätt men det fungerar fint för mig!
 
Toppen