Senaste nytt

Vad vill du se för förbättringar på inrikes på Göteborg Landvetter Airport?

Timotey

Medlem
Måste bara säga att det är ett väldigt bra initiativ av GOT att ha en representant här på forumet, måste ju vara perfekt med feedback från folk som reser konstant och har sett massa olika flygplatser. Hoppas fler flygplatser och flygbolag tar efter Fredrik och Karin.:)
 
Jag skulle vilja se en utbyggnad av p-huset vid inrikesterminalen. Det är i stort sett alltid fullt där under vardagar. Ett extra plan ovanpå de andra hade gjort gott.
 

zanga

Medlem
Schysst att ni visar er här GOT-representant! Landvetter kanske inte har så mycket trafik att man kan förvänta sig att den blir "FRA över en dag" men det är ändå tacksamt. Kul med allt nybyggandet, verkar bli intressant.

- - -
By the way, loungestället för utrikes är nästan "bakom" O'learys, så gå förbi det (med O'learys till vänster) bara i en sneaky liten passage så kommer man rätt (om någon fortfarande är lost).
 
Last edited:

zanga

Medlem
Ett annan tanke som kanske är lite relevant men förmodligen mer offtopic:
Hur i helv..... kan det fortfarande inte gå något tåg till från GOT till Göteborg centralstation? Är det något speciellt med terrängen eller marken som en ignorant som jag ej kan förstå? Politikerna vill slösa oändliga miljarder på tåg till varje liten håla runt Göteborg för att dom ska kunna åka till centrum på 21 minuter istället för 25 men fortfarande inget som har med huvudflygplatsen att göra. Man kan ju undra hur många år det kommer ta innan det existerar. Biltrafiken skall strypas till döds i hopp om att bilar på något sätt försvinner från jordens yta, men ingen tågräls finnes.....

Aja, ni får väl ta bort detta inlägg :D.
 
Den som väntar och har tålamod...

Beslut är taget av våra politiker att Götalandsbanan kommer att påbörjas. Järnväg är en stor infrastruktursatsning och det tar tid med alla byggprocesser, men vi på flygplatsen är oerhört glada att det kommer att bli tågförbindelse hit. Stationen är projekterad att ligga mellan inrikes och utrikes så vi har börjat planera på vårt håll.

Mer information om Götalandsbanan finns här: Götalandsbanan - Trafikverket


- Fredrik

Ett annan tanke som kanske är lite relevant men förmodligen mer offtopic:
Hur i helv..... kan det fortfarande inte gå något tåg till från GOT till Göteborg centralstation? Är det något speciellt med terrängen eller marken som en ignorant som jag ej kan förstå? Politikerna vill slösa oändliga miljarder på tåg till varje liten håla runt Göteborg för att dom ska kunna åka till centrum på 21 minuter istället för 25 men fortfarande inget som har med huvudflygplatsen att göra. Man kan ju undra hur många år det kommer ta innan det existerar. Biltrafiken skall strypas till döds i hopp om att bilar på något sätt försvinner från jordens yta, men ingen tågräls finnes.....

Aja, ni får väl ta bort detta inlägg :D.
 

kristerj

Medlem
Jag skulle vilja se en utbyggnad av p-huset vid inrikesterminalen. Det är i stort sett alltid fullt där under vardagar. Ett extra plan ovanpå de andra hade gjort gott.

På tal om P-huset, så skulle jag gärna se att taket vid entrén till inrikeshallen förlängs så man kan gå hela vägen till P-hus 3 utan att få allt för mycket regn på sig. Förstår inte varför man inte byggde tak hela vägen, när ändå övergångsstället utanför inrikeshallen fick tak. Tunnel till P-huset som på Arlanda hade ju varit bäst, med tanke på att regnet ofta kommer från sidan på GOT, men det blir nog rätt dyrt...
 

gdaily

Medlem
Jag har ingen input att komma med, eftersom jag aldrig varit på Landvetter, jag vill bara skjuta in och säga att det är fantastiskt att representanten är på forumet! Normalt med företagsrepresentatner är ju att de hänger på forumet för att öka försäljningen, men så är ju inte fallet här, utan någon som verkligen bryr sig om vad man tycker.

Önskar det kom liknande från Arlanda, SJ och Arlanda Express också...
 

karho

Medlem
Jag har ingen input att komma med, eftersom jag aldrig varit på Landvetter, jag vill bara skjuta in och säga att det är fantastiskt att representanten är på forumet! Normalt med företagsrepresentatner är ju att de hänger på forumet för att öka försäljningen, men så är ju inte fallet här, utan någon som verkligen bryr sig om vad man tycker.

Önskar det kom liknande från Arlanda, SJ och Arlanda Express också...

Instämmer, kanon! Ni andra representanter som är här och snokar, se och lär! :)
 
Toppen