Senaste nytt

Vad vill du fråga/spørre Air France & KLMs CEO?

Agö

Medlem
En lite mindre skoj nyhet är dock att det är flygledarstrejk i Frankrike denna vecka som startar imorgon. Vet inte om det kommer påverka mig, men kunde verkligen inte komma mer olämpligt.

Ser ut som att strejken ställs in tills vidare.

Flyvelederstrejke afblæst (opd.)

Nu har parterne oplyst, at man efter 80 timers forhandlinger er kommet i en positiv dialog, hvorfor den varslede strejke foreløbigt er aflyst.

Den franske regering har besluttet at øge midlerne til luftfartsmyndighederne og dermed også flyvekontrollen. Hermed bliver det muligt at sikre en modernisering af flyvekontrollen, som længe har været efterspurgt. Allerede i 2016 vil disse supplerende midler kunne medvirke til at øge kapaciteten hos de franske flyveledere.

Fagforeningen SNCTA skriver i en pressemeddelelse, at set i lyset af indrømmelserne fra regeringen, giver det ikke længere mening at opretholde en strejke i de kommende seks dage.
 

jsm

Medlem
Kul med intervju på den nivån!

En fråga från mig som nybliven FlyingBlue Gold: Skulle kunna komma upp i Platinum under året, men ärligt talat är skillnaden mellan Guld och Plat så liten att jag hellre lägger resorna med andra bolag när jag kan. Frågan är alltså: planerar de att öka värdet av Platinum (utan att försämra för FBG)?
 

Silferlood

Medlem
Jag vill också ställa en fråga om det inte är försent!

Kommer de införa 'revenue based accrual' som DL & United? Isåfall när??
 

Jacob

Medlem
Det är inte försent (en timme kvar) men har nog redan frågor så min tid fylls upp.

På CDG just nu, de har spärrat av ett helt våningsplan i loungen bara för detta.
 

Jacob

Medlem
Sådär, och då är intervjun gjord. Han var sympatisk och märkte nog att jag visste vad jag pratade om (vilket jag har noterat att många uppskattar). Är i stort nöjd med resultatet, med några överraskningar jag inte kände till.
 

Jacob

Medlem
Och nu är det officiell presskonferens i New York. En hel del intressanta frågor och kommentarer.

Deltas President Edward Bastian dök också upp, vilket är trevligt. Det är tvåan från höger. Alexandre de Juniac, Air France & KLMs CEO (som jag pratade med enskilt igår), är mannen i mitten.

IMG_8674.jpg
 
Toppen