Senaste nytt

Vad vill du fråga/spørre Air France & KLMs CEO?

johan_fbg

Medlem
Har också en A380-relaterad fråga. För tio år sedan var KLM tydliga med att A380 inte var relevant i deras flotta. Har förutsättningarna ändrats eller är A380 fortfarande en ickefråga för bolaget?
 

adhoc76

Medlem
Jag undrar när KLM kommer att vara klara med uppdateringen av sina businesskabiner i den befintliga flottan. Det är känt att den ursprungliga tidplanen har spruckit ordentligt, men det finns ingen officiell information om när det kommer att vara klart.
 

Sinatra

Medlem
Varför man har valt ett antal olika versioner i europakonceptet trots att det är samma bolag. Ex. AF MINI och Classic, KLM economy och massa olika hos HOP!.
Och hur kommer det sig att lägsta KLM economy har poängintjäning men inte AF MINI?
 

Jacob

Medlem
Bra frågor! Det bör nog vara frågor på en ganska övergripande/strategisk nivå, tror inte han är insatt i alla detaljer i verksamheten.

Har skrivit ner några punkter som underlag. Framtiden med första klass hade jag med själv, tankar kring fler A380/A380 för KLM borde han vara helt rätt person att svara på.
 

Dr. Miles

Expert
Air France/KLM har sällan bra Business class kampanjbiljetter till Asien som är i samma nivå eller lägre än konkurrenterna (framför allt från gulfbolagen).
Jag undrar om deras Asienlinjer går bra så att de kan fylla upp planet utan att behöva att ge kunderna någon rabatt?
Eller är det så att de har slutat att konkurrera med gulfbolagen i den riktning?
 

Agö

Medlem
Det vore intressant att höra mer kring hur de strategiskt tänker kring Skandinavien. Särskilt KLM har ju satsat mycket hårt på Norge, Sverige och Danmark.
 

Jacob

Medlem
Tack för alla frågor. Håller på att sammanställa det sista och ska göra ett försök att ta det på franska, det brukar göra folk lite mer pratsamma. :)

En lite mindre skoj nyhet är dock att det är flygledarstrejk i Frankrike denna vecka som startar imorgon. Vet inte om det kommer påverka mig, men kunde verkligen inte komma mer olämpligt.
 
Toppen