Senator
Moderator
Jag tror personligen på Nordamerika. Framtiden ligger självklart i Asien, men den konkurrerande bild som finns gör det svårt att skapa lönsamhet till Asien för tillfälle.
CPH-SFO har visat sig vara en lyckosam satsning. Jag tror inte på MIA som destination om man tittar på informationen som kommer från SAS press-event när man lanserade SVG-IAH
http://www.businessclass.se/forum/s...oljelinje-stavanger-houston-8.html#post226641
Logiska destinationer är återöppning av LAX efter 20 år troligtvis från CPH, en ny linje OSL-IAH, eller OSL-ORD för att koppla på United. Med Uniteds verksamheter på EWR, ORD, SFO, IAH, och delvis LAX skulle det vara mindre risker kopplat till att man även kan flyga vidare därifrån.
Intressant att NYC har så liten andel (i procent) som är där i affärssyfte. Måste vara att volymen är tillräckligt stor. SAN är också intressant som stor affärsdestination, men kanske volymen är för låg.
CPH-SFO har visat sig vara en lyckosam satsning. Jag tror inte på MIA som destination om man tittar på informationen som kommer från SAS press-event när man lanserade SVG-IAH
http://www.businessclass.se/forum/s...oljelinje-stavanger-houston-8.html#post226641
Logiska destinationer är återöppning av LAX efter 20 år troligtvis från CPH, en ny linje OSL-IAH, eller OSL-ORD för att koppla på United. Med Uniteds verksamheter på EWR, ORD, SFO, IAH, och delvis LAX skulle det vara mindre risker kopplat till att man även kan flyga vidare därifrån.
Intressant att NYC har så liten andel (i procent) som är där i affärssyfte. Måste vara att volymen är tillräckligt stor. SAN är också intressant som stor affärsdestination, men kanske volymen är för låg.