Senaste nytt

Vad tycker vi om Resecentrumgruppen?

Moco

Medlem
Instämmer. Kom på mig själv i den stunden att jag en gång långt tillbaka i tiden kikat på RCGs sida och då råkat för samma sak. Nu är det inget jag kan konstatera som faktum men får en överväldigande känsla att dessa "sken" priser sätts ofta i ett system. Personligen tycker jag väl att det 2017 är rätt kast att ändra priserna i sista steget av en bokning och skylla på ej uppdaterade priser.

Säkert många om inte orkar bry sig/inte förstår varför och forsätter med bokningen ändå. Lägger man sig tusenlappar under andra (eller billigare överhuvudtaget) genererar det säkert mycket intresse och trafik in på sidorna. Att det inte, åtminstone delvis, skulle vara satt i system ställer jag mig tveksam till.
 

Dr. Miles

Expert
Instämmer. Kom på mig själv i den stunden att jag en gång långt tillbaka i tiden kikat på RCGs sida och då råkat för samma sak. Nu är det inget jag kan konstatera som faktum men får en överväldigande känsla att dessa "sken" priser sätts ofta i ett system. Personligen tycker jag väl att det 2017 är rätt kast att ändra priserna i sista steget av en bokning och skylla på ej uppdaterade priser.
Säkert många om inte orkar bry sig/inte förstår varför och forsätter med bokningen ändå. Lägger man sig tusenlappar under andra (eller billigare överhuvudtaget) genererar det säkert mycket intresse och trafik in på sidorna. Att det inte, åtminstone delvis, skulle vara satt i system ställer jag mig tveksam till.
Även Priceline.com gör på detta sätt.
På Google Flights eller på liknande prisjämförelsesidor visar att Priceline är den billigaste, men sedan ändras priset när man väl kommer in (eller vid senare tillfälle).
 

Voyageur

Medlem
Även Priceline.com gör på detta sätt.
På Google Flights eller på liknande prisjämförelsesidor visar att Priceline är den billigaste, men sedan ändras priset när man väl kommer in (eller vid senare tillfälle).

I see. Det är spännande hur det förhåller sig med pris sökmotorer på flygmarknaden. Det är ju en dynamisk prissättning, men tycker ändå att det är konstigt att dessa inte klarar av att hänga med i prissättningen. Samtidigt som tredjeparts resebyråer har sina egna avtalspriser på flyg så borde de kunna tillhandahålla tjänsten dynamisk.

Som i RCGs fall ser det inte ut som att prissättningen gäller fel i enstaka fall utan samtliga flyg inom närmare en månads spann i ett vistt område.
 

Direktorn

Medlem
Bokade med RCG Resecentrumgruppen 14-17 dec Arlanda till Berlin med Finnair. Hade inga problem med bokningen och priset var det lägsta som gick att hitta så det var värt risken tycket jag. Det jag tyckte vara extra bra var att länk efter bokning bifogades till "Virtuallythere.com" och då kommer man till Tripcase. Var bara att öppna Tripcaseappen och importera hela resan. I reseplanen syns tydligt även inlagd status för mig och frugan. Inga problem heller att få upp resan i Finnair app.
 

Ping

Medlem
RCG.se undviker jag till varje pris, detta företag kör med lockpriser som inte finns. Ganska otrevliga i sin ton också o_O.

Resecentrum gruppen AB driver dock flertal andra hemsidor som verkar skötas mycket bättre än rcg, vet ej om det är andra personer som står bakom eller om det är bättre programmerare till hemsidorna.
 

Direktorn

Medlem
Resan med Resecentrumgrupppen fungerade bra för oss iallafall. Vi hade inga problem alls med priser som inte stämde eller med biljetter och bokning. Status fanns på alla boardingkort och det fungerade bra med OW-lounger.
 
  • Gilla
Reactions: LMR

apknug

Medlem
Genomfört mängder med bokningar med rcg aldrig några problem.

Alltid roligt att kunna köpa biljetter till negativa priser om man inte behöver följa budorden. Bara att konsekvent tacka nej till de upp till 10 merförsäljnings erbjudanden som följer, det är där de tjänar sina pengar.

Lockpriser, som egentligen är cachade fördröjda priser då inte bokningsgränsnittet kan göra nya förfrågningar i gds'n hela tiden då det kostar per förfrågan, detta var ett stort problem för ett antal år sedan men jag upplever det som väsentligt förbättrat.
 

manske

Medlem
Brukar det vara en delay mellan orderbekräftelse och e-biljettutskick?

Har bokat en resa via RCG och fått både betalnings- och orderbekräftelse, dock inget reservationsnummer. Någon vänlig själ som orkar söka fram någon gammal bekräftelse i inkorgen och kan se tiden mellan dessa två mail?
 
Brukar det vara en delay mellan orderbekräftelse och e-biljettutskick?

Har bokat en resa via RCG och fått både betalnings- och orderbekräftelse, dock inget reservationsnummer. Någon vänlig själ som orkar söka fram någon gammal bekräftelse i inkorgen och kan se tiden mellan dessa två mail?
Allt från 5 minuter till dagen efter.
 
Toppen