Senaste nytt

Vad tycker ni om ReseGuiden.se?

Bergling

Medlem
Jag är medlem där och tycker att det finns mycket bra att hämta om man är ute efter specifik information om vissa resmål eller hotell. Jag som skall till Florida i höst har hittat mycket bra info i USA-delen.
 

Palazzi

Medlem
Jag är medlem på reseguiden.se. Gillar syftet, men inte utförandet.

Reseguiden fyller det tomrum som finns på BC.se, nämligen fakta kring destinationerna. Säga vad man vill om flygresor, men oftast spenderar jag fler dagar på plats än i ett C-säte, hur skönt det än må vara :).
BC.se har svar på mycket, men fokus kring resmål är ganska smalt. Det skrivs t.e.x mer bara om Singapore än hela den Sydamerikanska kontinenten.

Reseguiden är bra på att samla all fakta på samma ställe, men det finns internationella sidor som gör detta bättre. Tripadvisor har ett mer extensivt kartotek av information, frågor och svar.... Engelska är väl inget hinder för gemene svensk 2013.

Jag utgår alltid från Tripadvisor. Efter det tittar jag på information om hotell på booking.com, för att slutgiltigt googla efter blogginlägg & artiklar i ämnet. Om man vill vara väldigt påläst kan man använda "artikelsök" och läsa i fullängd på närmsta bibliotek.
 

Totopez

Medlem
Jag har varit inne någon gång för att söka specifik information, men är inget större fan.
Sidan känns som den totala antitesen till BC, där frågor som "Vilken är bästa all-inclusive i Alanya" och "Finns det svenskt kaffe på grisfesten?" dominerar. Ett forum för omedvetna resenärer, om man så vill.
 
Toppen