Vad tycker ni om Google Flights?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bonden, 29 Augusti 2014.

1. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Google har ägt ITA MATRIX ett tag nu och har släppt sin "Flights" tjänst på flera marknader.

Nu är det sveriges tur:
    Flyg - Sk p Google

Vad tycks?

2. Jag har använt mig av det för att ha koll på biljetter i USA coh se hur jag skall hoppa via när biljetterna sticker iväg och det inte finns bonusplatser. Så tex DCA-Valfri direkt destination. 1000 i fiktiv valuta. Men jag ser att för endast 300 till destination Y eller 350 X. Så då går man in och börjar konstruera med flights för att se hur man kan hoppa via X eller Y eller rentav X/Y till Z och sen till dit man skulle. Har sparat mig en hel del pengar. Bokas sedan via flygbolagets hemsida, i mitt fall American Airlines.

3. De har samma problem som på ITA Matrix, den visar fel tillgänglighet av flygbolaget som kör med Married Segments.
    Resultat av Air Serbia flygningar är ett av de problemmen.

Men om man vet om begränsningar är det enkelt att använda, speciellt när man har fixad datum man kan resa.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är sjukt snabbare än Matrix, men väldigt neddummad och opedagogisk. Passar enbart om man jagar bästa pris.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Google Flights är bra som komplement till Matrix, men den är inte kompetent nog att ersätta den. Däremot kan den vara bra för "enklare" resor då man även kan få en länk till någon sida där man kan boka.

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas att detta inte leder till "enhancements" i Matrix för att få över kunderna...

chazzie gillar detta.
  7. Morgan

Morgan Medlem

Tummen upp! Det här är väl första svenska prisjämförelsesiten där man kan söka och boka även biljetter i Business Class?

Gus gillar detta.
  8. @Morgan Nej det stämmer inte utan man har kunnat göra det på momondo ett bra tag.

Morgan gillar detta.
  9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    www.kayak.com kan också söka efter premium economy, business class och förstaklassbiljetter. Dessutom kan man med ett klick söka priser hos utländska OTA:s (Online Travel Agencies), vilket sparade mig 25% av biljettpriset en gång (jag köpte biljetten av en italiensk OTA).

Gus gillar detta.
  10. Lukas2

Lukas2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att det kommer upp en liten notis om flyget ofta är försenat.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!