Innan du dömer ut andra som anti SAS eller inte, bör du lyssna på folks erfarenhet.
Alla skriver inte om dåliga saker om andra avsiktligt hela tiden.
Jag har själv sett att SAS personal sa till passageraren framför mig att vattnet kostar i SAS Go.
Det som SAS bör göra är att förbättra intern kommunikation och gå ut med tydlig information till kunderna.
Alltid med SAS - SAS
"
Gratis kaffe/te/vann
Vi serverer kaffe/te/vann på alle våre flygninger*, til alle våre reisende (som ønsker det).
*
Med noen få unntak"
- unntakene er forøvrig Widerøes ruter hvor der ikke serveres kaffe/te eller vann da de ikke har hverken galley, eller plass til dette ombord. Ikke engang store vannflasker, da trallene ikke har plass til det.
Hvis der er noen som mener at cabin crew har sagt det ikke går an å få gratis vann så antar jeg det enten er noen som enten har sittet bak noen (.... hint hint til det ovenfor) og "hørt det de ville høre" (det negative). Hvis noen spør "kan jeg få en flaske vann" så får du selvsagt svaret "nei, det selger vi". Spør du "kan jeg få et glass vann" vil svaret være annerledes.
Det er selvsagt dumt om ikke kabincrewet sier " MEN du kan få et glass vann" - men det vet vi strengt tatt ikke noe om siden vi ikke har vært i de situasjonene. Hvis det så er at man har spurt "kan jeg få et gratis glass med vann" og noen har fått svaret "nei vi gir ikke ut gratis vann fordi det er policyen hos SAS" så vil jeg selvsagt oppfordre til å rapportere dette kabin-crew medlemmet til kundeservicen hos SAS slik at det blir tatt opp. At man kan få svar som "beklager, vi har dessverre ikke fått noen flasker vann i dag så vi har kun vannflasker til salgs" kan selvsagt også inntreffe. Jeg reiste senest på Swiss Business Class mellom Canada og Sveits hvor de ikke kunne tilby Cola Light fordi de ikke hadde fått lastet dette ombord. Shit happens some times.