Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Jacob

Medlem
SAS Plus-frukost nu på morgonen. I stort samma frukostlåda med samma mango och ingefärayoghurt som i fredags. De gula betydligt snyggare lådorna verkar inte vara på plats än.
 

nilsson

Medlem
Hur är det? Ska man byta ut plastbesticken mot riktiga, eller är det bara plastmuggarna som byts ut?

Man verkar ju gå mot mat som kan ätas med sked, så då funkar ju plastbestick. Tänk om man kunde gå hela vägen. Chili con carne med ris och crème fraîche, kalops med ris, lapskojs eller BC:favoriten flygande Jakob.
 

fcx

Medlem
Man verkar ju gå mot mat som kan ätas med sked, så då funkar ju plastbestick. Tänk om man kunde gå hela vägen. Chili con carne med ris och crème fraîche, kalops med ris, lapskojs eller BC:favoriten flygande Jakob.

haha, Göteborgsvarning på det skämtet.

Att skära kyckling (eller annat kött) med plastbestick är inte helt trivialt. Jag har problem med vissa av salladerna redan idag, dessutom blir det ju lite mer premiumkänsla med riktiga bestick, även om lådan är av papper.
 

ulagun

Medlem
Flyger SDL-ARN-MMX/CPH- och v.v.
Ofta med för kort stop på ARN för att hinna äta något.
Att då vara hänvisad till diverse sötsaker i.st.f. den, trots allt matiga och ätbara, mackan är ingen förbätttring.
Speciellt inte för oss diabetiker. Den syntetiska Wasaknäckesmörgåsen med oändligt hållbarhet lockar/mättar inte speciellt.
Fritt öl/vin blir nog inte många som nyttjar. De flesta av reser ju itjänsten.
 
Konstaterade idag LLA-ARN-CPH att mackorna saknades och att det inte längre finns sprit på internationella avgångar inom Skandinavien. Spriten bekommer mig inte ett dugg, men att ta bort mackorna känns huvudlöst. De senare var det enda någorlunda matiga man erbjöd, och har varit räddningen många gånger när man anländer hungrig till flygplatsen, och med alldeles för kort bytestid för mellanlandningen på Arlanda. Vad sparar man ärligt talat in på en sådan försämring? Det kan väl knappast vara någon större kostnad att lagerhålla några färdigförpackade mackor?
Dessutom verkar det som att inrikesfrukosten är borta i SAS Go. Väldigt trist!
 
Last edited:

Mr.Smith

Medlem
Dessutom verkar det som att inrikesfrukosten är borta i SAS Go. Väldigt trist!

Den försvann en gång i tiden men kom senare tillbaka. Jag tror SAS kommer vända och sätta tillbaka den igen, otroligt uppskattat när man stiger upp 05 för att fånga en taxi till flyget. Vem orkar äta hemma då?
 
Den försvann en gång i tiden men kom senare tillbaka. Jag tror SAS kommer vända och sätta tillbaka den igen, otroligt uppskattat när man stiger upp 05 för att fånga en taxi till flyget. Vem orkar äta hemma då?

Ja just så. Det har hänt att jag har valt att flyga MMX-ARN istället för CPH-ARN just för frullen. Nu kan det kanske bli Mavia istället...
 
Toppen