Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 30 Mars 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Så har klockan passerat midnatt, det är den 30 mars vilket innebär nytt cateringkoncept på SAS. Mer om alla cateringnyheter kan du läsa om i denna artikel.

Lustigt nog var jag, en av de första utomstående som fick veta om alla nyheter, med på den allra sista flygningen med det gamla cateringkonceptet i SAS Plus, SK 1428 från Köpenhamn till Stockholm med ankomst 23:55.

Och bara för nörderiets skull, här är en av de sista smörgåsarna som serverades i SAS Plus inom Skandinavien, en smörgås med brie, pesto och grönsaker..

IMG_5990.jpg

Så vad tycker du om det nya konceptet? Är den nya kvällsmåltiden god? (och har du några bilder?) Gillar du de nya frukostboxarna? Var det trevlig att få tillbaka riktiga glas i SAS Plus? Eller saknar du något mer att äta inom Skandinavien efter frukosten är över?

Här finns möjlighet att ventilera erfarenheter och åsikter.

3 personer gillar detta.
  2. Mr.Smith

Mr.Smith Medlem

Jag åker till Amsterdam på tisdag i plus, totalt blir det 6 resor i plus nästa vecka, så det blir roligt att se om det är någon skillnad mot tidigare.

Blir det en tydlig försämring mot tidigare kommer jag givetvis klaga, då biljetterna är köpta i god tid innan några förändringar har meddelats.

Last edited: 30 Mars 2014
  3. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GT som måltidsdryck - I LIKE :p

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir skönt att slippa dessa oätliga smörgåsar.

6 personer gillar detta.
  5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Må de vila i frid, och vi hoppas att SAS inte utför nekromanti i framtiden.

2 personer gillar detta.
  6. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, jag måste va den enda som gillar mackorna! Tycker de varit onödigt utskällda. ;-)
    Klockrent att du tog en muffins också, tänk hur många poäng du sparade nu Jacob. :p
    Får testa detta nya koncept på fredag! :)

3 personer gillar detta.
  7. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg synes faktisk også de sandwich jeg har fået har været OK - ingen større oplevelse, men bedre end ingen mad.

2 personer gillar detta.
  8. Jacob

Jacob Medlem

Lördag kväll, klockan är 23 och inga måsten överhuvudtaget, då får man passa på att gotta lite! :) Testade också jordgubbscheesecakechokladen som fanns i vagnen.

Imorgon bitti blir det SAS Plus-frukost för mig. Ska bli intressant att se om de nya frukostboxarna är på plats och om det är någon skillnad i innehåll

2 personer gillar detta.
  9. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog inte räkna med några förändringar i frukost serveringen....

10. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, har insett att mina smaklökar nog är ganska danska... ;)

Jag hoppas på att müsli är tillbaka! :cool:

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!