Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya loungedesign?

Palazzi

Medlem
Ser ut som ett skolcafé på gängse högstadie... Jag vill nog ha ett något mer genomgående tema, i såväl form som färg.

Kanska rimmar det bara väldigt illa med min personliga smak, men tycker (baserat på bilderna) att det är bland det sämsta jag sett. Jag kommer att tänka på reportage i Expressens bo-bilaga där man får 10k att renovera ett rum för. Hittar lite billiga saker på loppis o kastar in huller om buller.

Fina skandinaviska möbler i all ära, men inte i dessa konstellationer. Jag inser att det är trendigt att blanda möbler likt detta (syns även på IKEA) men är lounger ett forum för att testa kortvariga trender?
Jag hade hellre sett en tidlöst elegant möbelplacering - möblerna finns ju där.
 

Traveller

Medlem
Då jag kom till ARN T5 loungen i söndags var det nästan som en chock. Tänkte att sofforna kanske var på tvätt eller något till jag insåg att det faktiskt är de nya möblerna. Min första tanke var.. .Hur sjutton kan man vara så osmart att man väljer svarta möbler. Dyster och tråkig färg som ju minsta repa eller damm syns på. Oerhört fel tänkt. Nu hoppas jag att Ingvar Kamprad ser eländet och faller till föga och ger SAS fina möbler. Förresten så är det ju så att om man har stolar får ju färre plats dessutom..
 

Alx

Medlem
Med tanke på att SAS kanske främsta kännetecken idag är just bristen på röd tråd och att de verkar vilja närma sig lågprisbolagens koncept, så kanske det inte är helt fel att det även återspeglas i loungen?

Billigt behöver inte vara fult/dåligt och spretigt kan vara spännande. Ge den "nya" loungen en chans innan ni dömmer ut den!
 

Tockstew

Medlem
Tycker det ser fräscht och inspirerande ut! Betydligt mer uppdaterat än de nedsuttna sunkmöblerna som hittills missprytt loungen. Heja SAS! Hoppas de nya kabinerna har samma känsla!
 

ulagun

Medlem
Notera att Business loungen f.n. är på Gardemoen är stängd för renovering och ommöblering.
Alla får samsas i Guldloungen t.v.
 

sembl

Medlem
Jag inser att det är nog mest jag som tycker att det är ok design här på forumet. Lite cafe String över det hemma i Stockholm eller Gildas.
 
Toppen