Senaste nytt

Vad tycker du om ett fyr- & femstjärnigt hotell som inte erbjuder gratis internet?

agehall

Medlem
Jag tror de resonerat som så att de behöver ha ett pris för 1h. Sedan vill de ha ett pris som ger access hela flygningen. Då vissa flighter är längre än 12h, så är väl 24h det mest logiska. Det som är skumt är att det kostar lika mycket som 2h.
 

Valley

Medlem
Stör mig att inte få tillgång till Internet utan avgift.
Men det som stör mig ännu mera är när man tar betalt och har en bedrövlig uppkoppling.
 

mry

Medlem
På park inn verkar det som att det numera ingår internet för en enhet och i begränsad hastighet och fler enheter eller högre hastighet kostar pengar per dygn (typ 100 kr). Man får inte tillgång till detta utan kostnad om man har status heller verkar det som :(

I Las Vegas är det inte på många hotell det ingår internet men på många andra hotel som är billiga ingår det.
 

nota bene

Medlem
Detta är ett obegripligt ofog. Jag tycker att det borde vara ett krav för att få t.ex. 5 stjärnor. På likartat vis blev jag något förvånad då jag sov på ett 4-stjärnigt hotell i Tyskland utan A/C förra veckan... Hade tidigare i samma område sovit på tre olika trestjärniga, alla med A/C!

Små avgifter på €1/dag eller liknande springer man ibland på, vilket är helt OK att betala - men så irriterande att behöva springa till receptionen för att köpa det!
 

erc

Medlem
Att semesterfirare inte behöver WiFi på rummet var en intressant sanning. Som jag absolut inte köper. Just ordet behöver är såklart relativt, men för mig och många andra är WiFi en förutsättning för en vistelse.
 

MarSecLtd

Medlem
Att det kostar extra även när jobbet betalar så retar jag mig något enormt på det. Själv tittar jag alltid vid bokning, får jag det inte i rumspriset eller via status så tar jag ett annat hotell. Fruktansvärt småsnålt av vissa hotell.
 

Tjaeng

Medlem
En kompromiss har jag stött på på flera J.W Marriotts i Asien, där WIFI kostar en j*vla massa per dygn/enhet men ges gratis till alla rewards-medlemmar, även sådana som anmäler sig efter att de fått reda på regeln (t.ex genom att login-skärmen upplyser dem om det). Inte optimalt, och det löser inte det principiella problem många i tråden påpekat ang stjärnklassificering och avgifter för grundläggande tjänster, men för min del acceptabelt i de flesta fall.
 
Toppen