Senaste nytt

Vad tycker du att SAS nivå över Guld ska heta?

Vad ska SAS nivå över Guld heta?

  • EuroBonus Gold Elite

    Votes: 37 21,6%
  • EuroBonus White Gold

    Votes: 8 4,7%
  • EuroBonus Platinum

    Votes: 48 28,1%
  • EuroBonus Diamond

    Votes: 74 43,3%
  • EuroBonus Titanium

    Votes: 4 2,3%

  • Total voters
    171
A

Aurora

Guest
EBD om nu Pandion skall vara kvar....annars Platinum.

Husk at Eurobonus Pandion er ikke "en del av Eurobonus-stigen". Så vidt jeg har forstått/lært er Eurobonus Pandium rett og slett et tilleggsprodukt for spesielt inbjudna (særdeles frequent flyers med spesielle reisemønstre - som utgjør mer enn bare antall legs de reiser).
 

AABack2ARN

Medlem
Gold Elite känns vettigt eftersom kortet kommer bära Gold-förmåner inom alliansen. EBE funkar! :)

Röstade förvisso på Diamond, men håller med om att Gold Elite skulle fungera bra eftersom den nya nivån lär få Star Gold.

Om däremot Star inför en ny gemensam nivå ovanför Star Gold är det däremot bättre om den nya nivån för ett namn som tydligt särkiljer Gold och nivån ovanför.
 

magost

Medlem
EBE eller EBD fungerar kanske, men ska man huxflux ta steget från metaller till ädelstenar hoppar man från en skala till en annan vilket givetvis stör "vän av ordning" och andra stofiler. Varför då inte Ruby, Saffire, Opal etc...
Tyvärr krockar Platinum med EBP, och varken platinum eller titanium är kemiskt "ädlare" än guld (platina endast ca 10% dyrare).

I området övergångsmetaller finns gott om andra kandidater. Vad sägs om Iridium, Osmium eller som en hyllning till de nordiska rötterna kanske Scandium eller Nobelium :D
Jag avråder dock från vissa, tex Plutonium (blir problem i säkerhetskontrollen), eller Prodaktinium (låter som en medicin mot hemorojder :eek:).

IMHO
 

sembl

Medlem
Jag röstade på Diamond även om jag tycker att Gold Elite passar bättre för att hålla oss till metaller och gamla kolbitar,
 

NotRyan

Medlem
Jo, det blev lite blandning, men jag röstade på Diamond också. Tänkte främst på att guldbröllop är 50 år, diamant är 60 år och platina är 80 år. Då bör nivån ovanför guld vara diamant :)

Hur Fiskljuse kommer in i det här vete 17 :cool:
 
Toppen