Vad skulle ni välja? Lufthansa Airbus A380 eller Swis Airbus? Business produkt båda.

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av ACervin, 15 Mars 2012.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Resa CPH - SFO i maj. Uppdraget tillåter businessbiljett. Funderar på att försöka uppgradera på poäng till F på utresa. Någon som vet vad det kostar? Vad jag förstår så tycker många att Swiss businessprodukt är bättre men är A380 bekvämare. Utresan kommer att ske dagtid där mat o service är viktigare. Hemresan blir ju mer sova. Vilken stol att föredra? Mixa Lufthansa med LX? Men på vilket håll?

Tacksam på förslag från framför skynket habitueerna

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LX LX LX, MIna argument är att business kabinen på 380 är så stor, bara testat en gång, men servicen var inget vidare. Förvisso är A380 väldigt tyst och rymlig. Men LX kabin mindre, personligare service. Bättre IFE skärm etc. Att uppgradera till F, så,har ju båda en utmärkt produkt. Men har du möjlighet välja hade jag definitivt valt Swiss i business

3. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen tycker jag att Lufthansas business produkt är en av de sämre. FRA undviker jag också om jag kan. Såvida du inte är Miles & More så har jag funnit att det är svårt att uppgradera med poäng (EBS).

4. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välj Swiss... sjukt mycket bättre än Lufthansa.

Är inte British Airways ett alternativ för dig?

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Valet mellan A380 med Lufthansa eller A340 med LX är svårt tycker jag. Men i C skulle jag nog luta åt LX faktiskt.

6. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för tipsen. Låter som Swiss levererar en bättre produkt. Ingen som hejar på Lufthansa? Har övervägt British Airways. Uppdragsgivaren sitter i England så dom skulle nog tycka det var bra och mina poäng hamnar till ingen status nytta då EBG nog ryker i alla fall. Men Zurich är ju en smidig flygplats och kanske en liten chans till poängupgradering.

7. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    F på Lufthansa A380! kombinerat med FCT är en väldigt, väldigt bra!

Med business så åker du såklart bäst med LX!

8. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får British Airways brons direkt på en sådan flight.

9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LX leder helt klart! Tack för länken till Lufthansa C klass i A380. Förstår nu att det är de gamla stolarna. Verkar som även snarkandet kommer att vara mer komfortabelt med LX. Återstår att fundera på om jag skall byta allians (Qantas/British Airways) med tanke på kommande flytt till Australien.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!