Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

Hachans

Medlem
Jag hade gärna hängt med på någon träff någon gång. Det vill säga om jag är välkommen trots att jag bara har silverstatus och får flyga ekonomi med väldigt lite hopp om att någonsin nå guld. Men det finns väldigt mycket att lära sig om flygbranschen här på forumet.

Tröskeln för många (inklusive mig) tror jag är just det som redan påpekats i tråden att många känner redan varandra. Men det finns ju flera sätt att underlätta något för nya, men till syvende och sist är det ju såklart den som är ny som måste våga också. Men jag har full förståelse för att resor utanför komfortzonen är obekväma.

Men några tips jag använder när jag arrangerar mingel, after work och liknande på mitt jobb är dels namnlappar. Allt från en liten skylt på bordet så det inte råder något tvivel om vilket sällskapet är, till etiketter på folk. Personligen föredrar jag ju folks riktiga namn (eller vad de nu vill bli kallade för). Det känns konstigt att gå på en träff där man inte vet vilka människorna är. Men har man ett namn på personen så blir det lättare att delta i konversationen och så. Sen vet jag inte hur det funkar på träffarna normalt eftersom jag aldrig varit på någon, men det vore ju kul om någon av de mer seniora medlemmarna tar liiite extra ansvar och ser till att de som är nya trivs, deltar i diskussionen och liknande. Det är lätt att man som gammal veteran blir "carried away" när man börjar diskutera senaste resan, men det då kanske någon kan tänka på att t.ex. berätta bakgrunden till Nisses senaste resa. "Nisse bestämde sig för länge sen att han skulle prova all mat i Lufthansas lounge och det gick bra tills han blev matförgiftad för tre veckor sen, men nu är han på det igen, hahahaha" skulle ge en bra bakgrund och samtidigt inkludera nykomlingarna i samtalet och få dem att känna sig lite mindre bakom.

Och sen tror jag också på att tillfråga folk. Folk älskar att bli tillfrågade. Om man ser någon på forumet som verkar intressant, fråga den om den vill komma på nästa träff, att personen verkligen borde göra det för whatever anledning. Man kan ju också presentera sig mer i något PM om man känner för det.

Slutligen så förslag på platser så kan jag nämna Boston Grill som har öppnat på centralen som är lite mer upscale och jag är sugen på att kolla in takbaren på Scandic continental med. Ska faktiskt anordna en AW där för ett annat föreningsåtagande snart.
 

Dr. Miles

Expert
Men några tips jag använder när jag arrangerar mingel, after work och liknande på mitt jobb är dels namnlappar
Allt från en liten skylt på bordet så det inte råder något tvivel om vilket sällskapet är, till etiketter på folk.
Det är bara att skriva ditt medlemsnamn på en Post-it lapp och sätta den ovanpå bröstfickan.
Annars kan @Tommy och @IPC_Mataveri skaffa ett sådant kort åt en. :)

Dr Miles.jpg
 

Valley

Medlem
Planerat att delta väldigt länge nu. Får det dock aldrig att stämma med min kalender :(

Skulle tro att enklaste platsen för mig är Oslo, håller fortfarande till där några dagar i veckan
 

bossefin

Medlem
För min del har det fallit på att torsdagar=Scoutkväll och att lördagar oftast är fullsmockade med aktiviteter. Men förr eller senare kommer jag att dyka upp. Varit väldigt nära på några av resorna (typ Heatrow lounge-hopping-resorna).
 

palmen

Moderator
Jag hade gärna hängt med på någon träff någon gång. Det vill säga om jag är välkommen trots att jag bara har silverstatus och får flyga ekonomi med väldigt lite hopp om att någonsin nå guld. Men det finns väldigt mycket att lära sig om flygbranschen här på forumet.

Tröskeln för många (inklusive mig) tror jag är just det som redan påpekats i tråden att många känner redan varandra. Men det finns ju flera sätt att underlätta något för nya, men till syvende och sist är det ju såklart den som är ny som måste våga också. Men jag har full förståelse för att resor utanför komfortzonen är obekväma.
Självklart är du välkommen! Om man flyger ekonomi och saknar guldstatus så spelar det ingen roll. Alla har vi börjat där. Tog mig 1-2 år innan första guldkortet efter jag hittat till BC, flyger fortfarande väldigt mycket economy när jag anser det prisvärt. Bokade faktiskt min första betalda resa i businessclass longhaul för någon vecka sedan.
 
Toppen