Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

johhenrik

Medlem
Jag var på min första träff kanske för 2,5år sen, skulle jag tro. Jag var ganska ny på BC då. Visst var man väl lite "nervös", men jag minns att @Dr. Miles tog hand om en på en gång. :) För min del kunde jag bara vara med en kort stund, typ en timme, så jag tog typ en öl, var med i några diskussioner, sen stack jag.

Som med allt finns det ju alltid en personlig tröskel när man ska bege sig in i ett okänt sällskap, men samtidigt så känner man ju numera att här är ju massvis med vänner, som man inte ens träffat. Man har haft så många diskussioner med människor utan ansikte, som man ju ändå skulle kalla polare, så jag rekommenderar att man försöker överkomma nervositeten och komma förbi. Kan man ordna så man är två som kommer är det ju garanterat enklare.
 

Abbs

Medlem
Är definitivt intresserad att komma på en träff! Förslagen som "studiebesök" på flygplatser osv skulle vara grymt kul.

Sett det nämnas då och då att ni besökt Boeing/Airbus, någon som vill utveckla?
 
  • Gilla
Reactions: ckk

Dr. Miles

Expert
Är definitivt intresserad att komma på en träff! Förslagen som "studiebesök" på flygplatser osv skulle vara grymt kul.

Sett det nämnas då och då att ni besökt Boeing/Airbus, någon som vill utveckla?
Vi var några som åkte till Airbus fabriken i Hamburg i 2014. Det var dock inget officiellt event.
Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Om jag inte minns fel, @bnr och några andra åkte dit ganska nyligen också.

@Concorde fick personlig inbjudan av British Airways och besökte Boeing fabriken i Everett.
Åka till Seattle och Everett för hämta hem en sprillans ny 777-300ER | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Matsson

Medlem
Kommer gärna om jag är i Stockholm, men det har inte passat hittills , åker nästan alltid hem på kvällen, men det kan ju ändras. Vore kul att träffa er i verkligheten och se om den bild man har vokabulärt stämmer någorlunda.........
 

Abbs

Medlem
Vi var några som åkte till Airbus fabriken i Hamburg i 2014. Det var dock inget officiellt event.
Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Om jag inte minns fel, @bnr och några andra åkte dit ganska nyligen också.

@Concorde fick personlig inbjudan av British Airways och besökte Boeing fabriken i Everett.
Åka till Seattle och Everett för hämta hem en sprillans ny 777-300ER | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Grymt! En sådan resa skulle jag till och med kunna klassa som studiefrämjande :rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Grymt! En sådan resa skulle jag till och med kunna klassa som studiefrämjande :rolleyes:
Det är bara att gå till Globetrotter Tours webbsida (om du vill besöka Airbus fabriken i Hamburg) och boka själv.
Prickar man in Now or never eller SAS Family&Friends kampanj kan man flyga Stockholm-Hamburg T/R för ca 700-900 SEK inkl. skatter.

http://www.globe-tours.de/en/visit-airbus/airbus/airbus-a380-kombi-tour.html

Det är bara välja turer på engelska.
Om du vill göra det under helgen, kryssa i endast "Sat".
Screenshot20160422_04 Airbus.png
 
Last edited:

bnr

Medlem
Vi var några som åkte till Airbus fabriken i Hamburg i 2014. Det var dock inget officiellt event.
Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Om jag inte minns fel, @bnr och några andra åkte dit ganska nyligen också.
Stämmer. Jag, @fcx, @011430121, @JensE och @Gustav Jonsson var i Hamburg förra helgen och besökte bl.a. Airbus-fabriken.
Det var väldigt trevligt, kul att se Final Assembly Line för A320 samt tre maffiga Emirates A380 som stod i en brutalt stor hangar och väntade på att bli helt klara.
Intressant att få höra om Airbus som företag, deras portfölj och logistiken/tekniken.

Rekommenderas varmt.
 

SvartMjolk

Medlem
Intressant tråd! Jag har funderat på att vara med på någon Göteborgsträff vid tillfälle. Är egentligen ingen findrickare; hur brukar stämningen vara? Avslappnad eller mer finmiddag på michelin-restaurang?

Stämningen är väldigt avslappnad och vi diskuterar allt möjligt även om det mest blir flygrelaterat. Igår blev det bland annat snack om Ryanair, Londonresan på lördag och Frölunda. Några passade på att testa nya öl, jag höll mig till Heineken. Käket bestod av korv med bröd, hamburgare och grillspett. Ibland när vi ses så blir det trerätters för vissa och endast en cola för andra. Jag tycker variationen av människor är väldigt kul. Vi är allt från studenter till egna företagare vilket leder till många spännande historier och diskussioner.

Kom förbi en gång så lovar jag att det blir flera.
 
Toppen