Senaste nytt

Vad ska man välja för kort? Privat och företagsutlägg

KiMeister

Medlem
Så bara för att jag har ett Platinum kort så ingår all försäkring även fast jag bara använder mig av t.ex. Premium kortet?

Fick exakt detta bekräftat av Amex idag då jag kommer gå över från endast premium till Platinum + "gratis" premium för mig och sambon, där alla våra inköp även fortsättningsvis görs med Premiumkorten.
 
Vad har ni för erfarenhet av Amex som vardagskort. För några år sedan när jag hade ett genom jobbet var det krångligt bara att hitta butiker som accepterade det. Är det bättre idag?
 

fcx

Medlem
Har man SAS-Amex (premium eller elite) så ingår ett "additional card", som inte ska förväxlas med ett "extra card". Additional card är också utställt på dig själv, men separeras på fakturan. Jag har ett kort för privata inköp och ett för utlägg. Föredömligt enkelt när fakturan sen kommer.
 
Har man SAS-Amex (premium eller elite) så ingår ett "additional card", som inte ska förväxlas med ett "extra card". Additional card är också utställt på dig själv, men separeras på fakturan. Jag har ett kort för privata inköp och ett för utlägg. Föredömligt enkelt när fakturan sen kommer.

Räknas årsinköp som summan av båda korten?
 
Vad har ni för erfarenhet av Amex som vardagskort. För några år sedan när jag hade ett genom jobbet var det krångligt bara att hitta butiker som accepterade det. Är det bättre idag?
Funkar riktigt bra. Mest små och udda affärer som inte tar det, t ex den lokala tobakshandlaren. Men jag kör SAS Amex Elite när jag kan och SAS MC när jag måste så jag alltid har något kort som fungerar.
 
Toppen