Senaste nytt

Vad ska man göra i Bangkok?

Andrew

Medlem
Nu har jag visserligen inte besökt andra biografer i Bangkok men den stora gallerian Siam Paragon har en biograf på toppen (eller flera biografer med biljettkassor i en hop). Där har de en salong kallad Enigma som jag varmt kan rekommendera som har en egen lounge där mat och dryck (alkohol/alkoholfritt) kan köpas billigt - en maträtt ingår och såklart popcorn och läsk. Själva salongen består av dubbelsängar i bås med massvis med kuddar och ett bord i mitten där man kan ha mat/dryck. Dessutom finns det en knapp som tillkallar serveringspersonal. Som Dr. Miles säger så verkar filmerna börja senare än utsatt tid och att man måste ställa sig upp inför "Kungssången" gäller överallt. Det kan dock vara värt att vara i tid ändå för att få se på den väldigt annorlunda reklamen, men inte minst för att få se hyllningsvideon till Kungen.

I övrigt rekommenderar jag Lord Jim's brunch på Mandarin Oriental som var alldeles fenomenal. Där fanns i princip allt man kan tänka sig plus lite till. Barnen kan se fram emot en gigantisk efterrättsbuffé.
 

Dr. Miles

Expert
Biljettpriser på biografen på shoppinggalleria Terminal 21.
Bangkok, 05.jpg

Bild av Couch mock up.
Bangkok, 06.jpg

Hyllningssången startade ca 20 minuter efter utsatt tid igår.
En fördel med att komma sent är att kan man ta ledig plats, även på dyrare priskategoris.
 
Toppen