Senaste nytt

Vad ska jag välja? SAS business eller Lufthansa business Arlanda till New York

Dr. Miles

Expert
SAS har dock lite kul öl i sitt dryckessortiment som lufthansa inte har, där får man hålla till godo med Carlsberg eller liknande öl.
Lufthansa serverar Warsteiner och Erdinger i Business class på long haul flygningar.
Om de är i samma liga som Carlsberg eller inte kan jag inte svara på dock.

Lufthansa skrev:
Warsteiner Premium Verum –
German premium lager

Warsteiner Premium Alkoholfrei –
with genuine 0.0% alc. vol.

Erdinger Weißbier –
The World‘s Most Popular Wheat Beer

Erdinger Weißbier Alkoholfrei –
The refreshing isotonic recovery drink
The menu on your Lufthansa flight - Lufthansa ® Germany
 

palmen

Moderator
Lufthansa serverar Warsteiner och Erdinger i Business class på long haul flygningar.
Om de är i samma liga som Carlsberg eller inte kan jag inte svara på dock.
The menu on your Lufthansa flight - Lufthansa ® Germany
Det är enligt mig "samma", dvs en vanlig lager (Warsteiner) även om Erdinger Weißbier får ses som ett snäpp bättre. Ölen från Mikkeller utklassar dock dessa (förutsatt att man gillar lite smak på sin öl).

Då var det bokat :) tack för all hjälp.
Blev SAS business. Såtillvida nästa fråga :p vilka säten? Jag, fästmö och lillkillen
Jag skulle välja mittensätena på rad 1 om det gick, där är det mest utrymme (antar att lillkillen inte har egen stol). Alternativt någon av de andra stolarna på rad 1 men då får ni inte sitta bredvid varandra men det kanske inte spelar någon roll. Det finns en tråd som handlar om just bästa säten på SAS nya business. Fortsätt gärna diskussionen där om bästa säte ombord så att det blir enkelt för andra att hitta samma information framöver.
Bästa sittplatsen i business class på SAS Airbus A330? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Kimmen00

Medlem
Att jämföra den B737 som användes till Houston mot Lufthansa Business är inte riktigt rättvist.
SAS nya kabin som nu finns på alla A330 är enligt min mening betydligt bättre än Lufthansas nya business. Vad det gäller mat så tycker jag att den varit bättre hos SAS och drycken ungefär likvärdig (är ingen vinkännare så kan inte uttala mig om det). SAS har dock lite kul öl i sitt dryckessortiment som lufthansa inte har, där får man hålla till godo med Carlsberg eller liknande öl.

Jag skulle alla dagar i veckan välja SAS till New York om inte priset var en faktor.

Absolut man kan inte jämföra med 737-maskinen.. Men jag har åkt många ggr i "gamla" kabinen i C-klass på 330/340. Dock ej nya. Men ändock så var det maten först och främst jag tyckte var stor skillnad mot sas.
 

mha321

Medlem
Absolut man kan inte jämföra med 737-maskinen.. Men jag har åkt många ggr i "gamla" kabinen i C-klass på 330/340. Dock ej nya. Men ändock så var det maten först och främst jag tyckte var stor skillnad mot sas.
Även maten har ju förbättrats i det nya konceptet tycker jag. Inte knutet till nya kabinen, men introducerades ungefär samtidigt. Kan det bara då att det var gamla konceptet (tex med plasten kvar på tallrikarna vid leverans) när du senast åkte den?
 
A

Aurora

Guest
Även maten har ju förbättrats i det nya konceptet tycker jag. Inte knutet till nya kabinen, men introducerades ungefär samtidigt. Kan det bara då att det var gamla konceptet (tex med plasten kvar på tallrikarna vid leverans) när du senast åkte den?

Ingen fare, det er ikke noe du bare tycker, det stemmer at maten har fått et helt nytt konsept, både innhold og presentasjon.

--

Forøvrig har jeg reist noen ganger på LH biz, og det er by far den dårligste businessmaten jeg har fått (jeg har prøvd Austrian, Swiss, SAS og Lufthansa siden 2012). Pastaretten til Lufthansa jeg fikk servert en gang, var direkte kvalmende. Har fått best mat hos lufthansa på shorthaul biz, endog noe små porsjoner.
 

Kimmen00

Medlem
Även maten har ju förbättrats i det nya konceptet tycker jag. Inte knutet till nya kabinen, men introducerades ungefär samtidigt. Kan det bara då att det var gamla konceptet (tex med plasten kvar på tallrikarna vid leverans) när du senast åkte den?

Nej det var nya konceptet.. Men men. Det spelar ingen direkt roll. Båda är bra och poängmässigt är ju SAS bättre iaf..
 

traveler1

Medlem
Åkte SAS business dit och LH business hem förra året, och var mer nöjd med SAS.. Då var det ändå med SAS gamla kabin.. Så hade nog valt SAS business !
 

Valley

Medlem
Lufthansa serverar Warsteiner och Erdinger i Business class på long haul flygningar.
Om de är i samma liga som Carlsberg eller inte kan jag inte svara på dock.

The menu on your Lufthansa flight - Lufthansa ® Germany

Erdinger också.............:)
Jag som gladeligen kan boka Luftwaffe (Augsburg Air) bara för att få tillgång till Warsteiner på flaska. Mot dessa sorter befinner sig inte ens Carlsberg i samma solsystem......... (Med undantag av den Carlsberg Original Pilsner jag drack i somras. Den får vara med i finrummet)
 
Toppen