Senaste nytt

Vad ska jag välja? SAS business eller Lufthansa business Arlanda till New York

Newyorker86

Medlem
hejsan ska resa i början av januari till nya och behöver er hjälp här på forumet.

Har aldrig rest med Lufthansa i business.

Är EBG idag och vill jämföra både prismässigt, kvalitet, intjäning på dessa flyg.

Ska vara borta 6-7 dagar måste vara hemma senast 13 januari.

Vad rekommenderar ni?

Med vänlig hälsning, newyorker
 

mha321

Medlem
Vad är viktigast för dig?

Jag skulle påstå att sas nya kabin är betydligt bättre hårdvara än Lufthansa.

Om sas har en bra dag får du bättre service där än på lh. Men har de en dålig dag får du betydligt sämre. Det är sas svaga sida på longhaul. Lufthansa är jämnare och har varken samma toppar eller bottnar.

Tycker du byte med lounge är bra så talar du för Lufthansa. Jag skulle absolut inte lägga ett sådant byte i Köpenhamn, den loungen når inte upp...

SAS lär vara dyrare. Vill du betala för direktflyg? Kostar ju alltid mer....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Newyorker86

Medlem
Hårdvara, intjäning är väl topp

Klart ekonomi spelar in men betalar gärna lite mer för direktflyg. Det lutar åt SAS just nu.
Ville bara kolla om man missar något hos Lufthansa eller för den delen någon annan inom star alliance som ger bra intjäning till EB.
 

Newyorker86

Medlem
Jag också :) men har sonen (10 månader gammal) med denna gång så vill undvika byten för hans och min bekvämlighet då jag vill komma fram så snabbt som möjligt.
 

Roger J

Medlem
Du missar ju inget med att inte åka Lufthansa Business... har du inte provat nya SAS Business så ta det om du har råd.
 
Last edited:

Maja

Medlem
Vet dock inte om du kan få någon babykorg i nya business med SAS om det är av värde för er. Kan vara värt att kolla upp!

Ett tips är också att förboka en bil från Newark till hotellet. OBS! Tänk på att ta med eget babyskydd vilket annars oftast är bökigt. Vet att vi gjorde så när vi var i NY med dottern som då var 6 månader.

Trevlig resa! :)
 
Toppen