Senaste nytt

Vad ska jag välja? Första eller andra klass på SJ?

Nemo

Medlem
Här är prisinfo där du kan söka på olika biljettkombinationer. Biljett på enbart SJ har inte student/ungdomsrabatt på 30-dagarskort. Prisinfo - Trafik i Mälardalen [NS4 version] Du får väl se vilket resemönster du har och köp den biljett som passar dig bäst.
30-dagarskort.
SL län samt UL län student 1270:-
SJ Märsta-Sthlm 1273:-
SJ Märsta-Sthlm samt SL student 1690:-
SJ Märsta-Sthlm samt all lokaltrafik i Mälardalen (inkl både SL och UL) student 1898:-
SJ Uppsala-Sthlm samt Uppsala stadsbussar student 2273:-
SJ Uppsala-Sthlm samt all lokaltrafik i Mälardalen (inkl både SL och UL) student 2560:-

EDIT:
SJ Märsta-Uppsala 1083:-
SJ Märsta-Uppsala samt UL Stadsbussar student 1345:-
Är du mycket i Uppsala är det värt att köpa en cykel och ordentligt lås (viktigt!) och ha den parkerad på (Sveriges största) Uppsala stations cykelparkering.
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Nemo - genialt! Jeg kommer neppe til å gå for SL - for da må jeg først ta tog i retning Sthlm for så å bytte til retning Uppsala i U.Väsby... Tar ca 40 minutter, vs 20 minutter med direkte-toget til Uppsala med SJ. Dessuten driver SL og kjører sånne gamle skrangletog herfra Märsta, vi tok det inn til Sthlm for litt siden - det minnte meg mest om en takeoff med Dash 8-100. Vibrasjoner og bråk så jeg nesten ikke hørte hva min samboer sa til meg, og han satt rett ved siden av meg... he he he.

Vi får se hvor man bosetter seg over nyttår, sykkel i Uppsala er jo et godt forslag :) Ikke vant med slikt, i nord er det jo vinter og holke stort sett fra September-Mai :p
 

Nemo

Medlem
Vi får se hvor man bosetter seg over nyttår, sykkel i Uppsala er jo et godt forslag :) Ikke vant med slikt, i nord er det jo vinter og holke stort sett fra September-Mai :p
Jeg har cyklat to vintrar i Tromsø... bruker du piggedekk er det simpelt. Og Uppsala er platt i jämförelse med alla norska byer. Alla cyklar i denna stad, även om vintern. Husk cykellås modell bygel/granitlås.
 
Toppen