Senaste nytt

Vad ska jag tänka på inför första First?

Knucket

Medlem
Jag håller med dom som tycker att man ska hålla ner förväntningarna. Får man en bra crew blir det hur bra som helst. Tar med en kompis till MIA via NYC i F i januari, som mest är van att åka charter. Har inte sagt något mer än att jag fixar biljetterna, tror han blir glatt överraskad även med en sur crew :)
 

agehall

Medlem
Låt bli att raka dig f.o.m nu och beställ rakning som spa treatment, sen skriver du en rak recension.
(obs rakning gäller bara ansiktshår för män)

Fasiken att jag inte såg det där igårkväll! (La ner datorn tidigt...) Då hade jag ju kunnat spara några minuter hemma och blivit rakad på LHR iställat!
 

jumbooze

Medlem
Jag håller med dom som tycker att man ska hålla ner förväntningarna. Får man en bra crew blir det hur bra som helst. Tar med en kompis till MIA via NYC i F i januari, som mest är van att åka charter. Har inte sagt något mer än att jag fixar biljetterna, tror han blir glatt överraskad även med en sur crew :)
Vill du bli min kompis var första tanken ;)
Andra tanken var att om du fixar biljetterna så "hoppas" jag du står för hela baletten annars kan det nog bli en smärre chock för en charter-resenär när han får se vad han ska betala för sin biljett :rolleyes:
 

khybner

Medlem
Menyn LHR-DXB är ganska tråkig så ät i CCR.
Beställ en Cabana så kan ni softa lite på LHR.
En dusch eller massage innan boarding är också OK.

I Dubai får ni special services som tar er direkt till immigration före i kön och baggaget kommer separat också.
 

Knucket

Medlem
Vill du bli min kompis var första tanken ;)
Andra tanken var att om du fixar biljetterna så "hoppas" jag du står för hela baletten annars kan det nog bli en smärre chock för en charter-resenär när han får se vad han ska betala för sin biljett :rolleyes:

Jag tror att han orkat med 4k i skatter eftersom det är en 2-4-1 med BA. Fast jag pröjsar det då han snickrat hemma hos mig i sommar.
 

WTP

Medlem
Tänk på att hur avis är alla gamla rävar här. Tänk på vad de skulle göra för att kunna uppleva First för första gången :cool:
 

Concorde

Founding Member
Menyn LHR-DXB är ganska tråkig så ät i CCR.
Beställ en Cabana så kan ni softa lite på LHR.
En dusch eller massage innan boarding är också OK.

I Dubai får ni special services som tar er direkt till immigration före i kön och baggaget kommer separat också.

är det nytt? Inget sånt när vi F'ade till DXB. Visserligen var vi först av och ingen kö...

9h i CCR är alldeles för lång tid. Åk in till London i några timmar. Lägg till att Flight Connections på LHR T5 är som regel en katastrof med mycket lång väntan.

HEX tar 22 minuter till Paddington. Därifrån är ni 10 minuter med Taxi till Chelsea/South Kensington eller Mayfair för museum, bar, restaurang eller mysigt Gastro-Pub häng.
Stanna i London i två tre timmar och sedan HEX tillbaka.
Då har ni fortfarande över 3 timmar i Concorde room, vilket är lagom.
 
Toppen