Senaste nytt

Vad packar du alltid i väskan?

Mark

Medlem
Hittade inte någon annan tråd på detta ämnet, så jag drar igång den själv...

Vad packar du alltid med dig i resväskan? Dvs inte de vanliga sakerna som kläder och necessär, utan något extra som du bara inte kan leva utan. Kanske en egen kudde, cocktail shaker eller en fotoram med mormor för att kunna somna tryggt?

Själv har jag inte gjort en resa de senaste 5 åren utan att alltid packa ner min Monster Clarity HD bluetooth högtalare som tar ca 1 dm3 av väskan. Högtalaren har fantastiskt ljud givet sin storlek och vikt och ger enormt mycket glädje i alla lägen. Dessutom dubblerar den ibland som högtalartelefon vid t.ex telefon-/skype-/onlinemöten. Jag kan inte leva utan den.
 

fcx

Medlem
+1 på högtalare. Använder den på hotellrummet för att lyssna på P1 eller se film på laptopen.

Bluetooth-delen på min har dock gått sönder, och modellen går inte att få tag på längre, så den får hänga med tillsammans med anslutningskabeln!
 

Jonas C

Medlem
Jag har alltid med mig en vinöppnare/korkskruv. För den prylen är svårare än man kan tänka sig att få tag på ute i världen. Men vinflaskor med kork är vanliga... Jag får inte ihop den ekvationen, så därför har jag alltid en vinöppnare.
Smart! Det händer ju alltför ofta att man sitter på hotellrummet med en flaska vin och inte har någon aning om hur man ska öppna den. Det kan ju förstöra en hel utekväll ;)
 
Toppen