Vad packar du alltid i väskan?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Mark, 17 September 2014.

1. Mark

Mark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittade inte någon annan tråd på detta ämnet, så jag drar igång den själv...

Vad packar du alltid med dig i resväskan? Dvs inte de vanliga sakerna som kläder och necessär, utan något extra som du bara inte kan leva utan. Kanske en egen kudde, cocktail shaker eller en fotoram med mormor för att kunna somna tryggt?

Själv har jag inte gjort en resa de senaste 5 åren utan att alltid packa ner min Monster Clarity HD bluetooth högtalare som tar ca 1 dm3 av väskan. Högtalaren har fantastiskt ljud givet sin storlek och vikt och ger enormt mycket glädje i alla lägen. Dessutom dubblerar den ibland som högtalartelefon vid t.ex telefon-/skype-/onlinemöten. Jag kan inte leva utan den.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på högtalare. Använder den på hotellrummet för att lyssna på P1 eller se film på laptopen.

Bluetooth-delen på min har dock gått sönder, och modellen går inte att få tag på längre, så den får hänga med tillsammans med anslutningskabeln!

3. Skohorn. Perfekt att ha i handbagaget efter säkerhetskontrollen när man blivit tvingad att ta av sig sina skor.

AtleFlyg, Christiansson och Mark gillar detta.
  4. FlyingFire

FlyingFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har alltid med mig en vinöppnare/korkskruv. För den prylen är svårare än man kan tänka sig att få tag på ute i världen. Men vinflaskor med kork är vanliga... Jag får inte ihop den ekvationen, så därför har jag alltid en vinöppnare.

Dreamliner, Sofia, Najk och 1 annan gillar detta.
  5. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på skohorn, har alltid ett i datorväskan

6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skohorn och lite konverters mellan alla USB och iPhone samt andra sladdar för att koppla in i TV eller stereo på rummet.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smart! Det händer ju alltför ofta att man sitter på hotellrummet med en flaska vin och inte har någon aning om hur man ska öppna den. Det kan ju förstöra en hel utekväll ;)

FlyingFire gillar detta.
  8. miknil

miknil Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Surfplatta och mina QC 15 lurar.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    mina QC 15 ligger i resväskan by default

10. Mark gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!