Vad orkar man? - Antal ben i First utan stopover

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jonas Larsson, 21 September 2014.

  1. Jonas Larsson

    Jonas Larsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller på att sätta ihop en award-resa med Lifemiles. Detta är min första bonusresa med många ben. Jag har hittat många bra resor med Thai, ANA och United i First. Hur ska jag tänka? Jag vill ju njuta av varje ben så mycket som möjligt men är det optimalt att lägga 3 Firstresor i sträck utan att lämna flygplatserna? Mitt dilemma är också tiden, jag vissa begränsningar i hur länge jag kan vara borta.

    Vad säger ni - hur skulle ni resonera?
     
  2. Christian R

    Christian R DYKWIA

    More is more :D

    Jeg kigger selv på 26.000-30.000 miles kun i First på 8-10 dage i starten af 2015. Er det optimalt at flyve så meget i streg? Tjaaee, hvis rejsen er målet så ja, ellers ikke.
     
    jumbooze gillar detta.
  3. SAS404

    SAS404 Medlem

    Flyg så mycket du bara kan och orkar :)
     
    simon_says91 gillar detta.
  4. telelina

    telelina Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle satsa på max 2. På tredje flygningen så orkar (iaf jag) varken äta eller dricka mer. Det blir roligare med lite paus emellan och att kunna maximera upplevelsen ombord & på flygplatsen. Å andra sidan har du ju fått 2 svar som säger precis tvärtom, det beror väl lite på hur man är som person.
     
    rob74 gillar detta.
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Beror väl lite på hur/när/var detta kommer att ske. 2 ben i F som är relativt långa är inga problem (FRA-BKK-NRT som exempel). Personligen så vill jag dock komma ut och se och göra lite, hade senast stopp på 15h i Sydney, dvs en heldag då jag kunde få lite storstadsliv som ombyte mot flyg.
    Skulle dock inte ha några problem att köra tex NRT-HKG-BKK-SYD i ett sträck i och med att det är lite "kortare" resor. Om tiden ombord och på flygplatser börjar överstiga 24h utan att man får se något annat så tycker jag personligen att det börjar bli lite jobbigt och man kan inte njuta lika mycket.
     
  6. Max 2 - helt klart. Jag satsar alltid på max två längre delflygningar + en kortare anslutningsflygning om det behövs.

    Jag vet, av erfarenhet, att om man är riktigt trött (vilket man är om man byter flyg flera gånger) så sover man hellre i en hotellsäng (eller sin egen säng) snarare än en första klass-stol.

    Givetvis är det en högst subjektiv bedömning jag gjort, och jag vet att det finns många på denna sida som gladeligen gör tio s.k. "legs" innan de gör uppehåll.
     
  7. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Man måste ha stopover mellan F-benen för att få ut så mycket som möjligt. Du njuter inte av mat och dryckjom om du fortfarande är proppmätt eller Dom Perignonad... :)
     
    Smuffe, Trox, airbus380.se och 3 andra gillar detta.
  8. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har man tillräckligt långa stopp på flygplatserna fungerar de 4 st. Det kan jag hänvisa till min ARN-DXB-KUL-MEL-AKL flygning. Tog den med 6 timmars sömn då totalt, sen hur man mår efter det är en annan sak. Men det går!
     
    Christian R och NotRyan gillar detta.
  9. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Men du njöt inte lika mycket av maten och Dompan på MEL-AKL som på DXB-KUL, eller ja kanske DU njöt lika mycket av Dompan, men.... :D
     
    Jonas C och Christian R gillar detta.
  10. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det serverades bara frukost på DXB-KUL då de va en nattflygning så njöt inte alls av den. Frukost generellt är aldrig bra i luften av min erfarenhet...

    Kör man bara vatten på på backen i loungen så fungerar det utmärkt. Man sitter ju bara ner så vaken kan man vara hur länge som helst, inte speciellt ansträngande ;)
     
    SAS404 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×