Senaste nytt

Vad lockar mest - lägre pris eller dubbla/tredubbla Eurobonus poäng?

Fredrik

Medlem
Jag är mest för poäng men jag har ett önskemål och det är erbjudanden på businessbiljetter. I de fallen skulle jag nog överväga pengar istf poäng.
 

niksal

Medlem
Nu har här nog skett en översättningsmiss. Det handlar inte om vad vi vill se, utan vad som får oss att boka resor! MR:s i all ära, men jag tror nog att billigare priser får folk att boka fler resor, inte dubbla poäng. Framförallt inte om det är extra poäng.

Jag tror att det bästa skulle vara att ha billigare priser i premium kabiner. Jag tror jag åtminstone skulle resa mer i Y+ eller C om det skulle vara 25% lägre priser.
 

Knucket

Medlem
D
Jag betalar också mina resor privat men föredrar 100% poängintjäning framför några hundralappar länge pris.

Jag flyger antingen e+ eller biz, då handlar det om mer än några hundralappar ;)

Oftast är det ett himla bök att sedan kunna utnyttja poängen. Har BEAC konto och en syster i LA , åker dit en gång per år . Otroligt svårt att hitta platser dit om du inte är ute i väldigt god tid.
 

Magino

Medlem
DÅ det är SAS som frågar om poäng eller pris. Skulle ett erbjudande om fler dubbla poäng eller liknande inte få mig att boka fler resor då jag inte samlar poäng eller miles med dem. Så i detta fall skulle en riktigt bra pris få mig att boka SAS.
Fast ska jag vara helt ärlig så skulle nig inte ett bra pris i ekonomi få mig att boka dem, då ska det vara väldigt bra, business är en annan sak. Så länge de inte ger 100% i ekonomi kommer jag försöka att undvika dem så långt det går.
 
Toppen