Senaste nytt

Vad läser du när du reser?

nilsson

Medlem
För min del blev det alltid Newsweek på resan, lika så hemma då jag brukade plocka med mig exemplar från Lounger/flyg, etc. Men nu när tidningen har lagts ner så blir det inte så mycket läsning längre. Både TIME och The Economist är för stela och artiklarna saknar ofta underhållningsvärde, vilket man fick i Newsweek.

Själv köper jag TIME i första hand, The Economist i andra hand och, när det gick, Newsweek som trea.
 
Åker jag hemifrån brukar dagens DN följa med och läsas först. Annars är någon av tidningarna Filter eller Icon alltid med i bagaget som lektyr.
 

JonW

Medlem
Allt av Lundell för att han är så kult.
Allt av Lapidus för att jag älskar samhällssatiren.
Allt om Silverbielke trots att jag avskyr samhällssatiren.
Allt om F1.

För ett tag sedan "Konsten att sänka ett flygbolag".
Skrattade mest åt uppgiften att Wallenbergarna framförde klagomål till SAS på att de var trötta på all champagne, hummer och caviar i första klass... ;)
 

Palazzi

Medlem
I.o.m att vi nu även gått över på tidningar (vilket jag inte tänkte på) gillar jag dessa:

1. New Yorker - Tycker fortsatt att denna tidning håller högsta journalistiska nivå, och har samtidigt ett bra underhållningsvärde
2. La Gazzetta dello Sport - Tycker det är världens bästa sporttidning (jag är ju såklart partisk)
3. Bloomberg Markets - Tycker att tidningen bäst sammanfattar nyheter över professionella investeringar i världen
4. Forbes - Djupare artiklar om företag/branscher och långa intervjuer med viktiga personer i näringslivet
5. Harvard Business review - Tidning om management inom företagsamhet. Skrivs av de som troligen är mest uppdaterade på området.
6. L'uomo Vouge - Den överlägsna ettan bland tidningar inom herrmode. Finns bättre i Japan, men de kan jag ju inte läsa....
7. Popular Science - Man vill ju hålla sig uppdaterad om vilka tekniska framsteg som sker i världen
8. National Geographic Traveler Magazine - BC.se har mer fakta, men det är så fina bilder i "NG".
9. The Economist - Ingen tidning är så bra på att sammanfatta det ekonomiska och politiska läget i världen. Den har dock blivit sämre (känns det som).
10. SVD Bästa svenska tidningen rent litterärt
11. VLT Förmodligen västvärldens sämsta tidning, men man bör ju läsa lokaltidningen....
 

pep

Medlem
Jeg løser Sudoku :) Og måske taler med sidemanden (-inden) hvis der er kontakt. Economist er også god!

"At rejse er at leve" citat: Hans Christian Andersen
 

maba

Medlem
Jag har fastnat för Jo Nesbö och hans böcker om den alkoholiserade antihjälte Harry Hole. Tycker att dessa böcker är väldigt beskrivande, spännande och kräver inte så mycket tankeverksamhet av läsaren, perfekt för mig.
Tack vare denna tråd har jag fått några tips på författare jag kommer att prova på när jag är klar med Nesbö.
 

Madame

Medlem
Innan resan brukar jag tillbringa sisådär en timma i en bokhandel och försöker hitta en intressant bok för resan. Senast blev det en ganska tjockt bok om Exxon-Mobile (jag föredrar böcker om ekonomi/finans). Väger säkert 2 kilo. Den innehåller ren fakta och stundtals är intressant, men aldrig mer en tjockt bok. Nästa gång blir det lättpocket.
 

A380*G

Medlem
Lite förvånad att ingen säger att de läser e-mails... det är vad jag brukar roa mig med..

Jag brukar iofs snegla över axeln på medpassagerare och läsa alla möjliga affärsrelaterade handlingar ;)

Just detta är en av anledningarna till att jag är restriktiv med arbete på flygplan. Har ett skärmskydd men det hjälper inte mot riktigt nyfikna. Har alltför många konfidentiella mail och presentationer som jag inte kan/får vill dela med mig av till allmänheten.
 
Toppen