Senaste nytt

Vad läser du när du reser?

Ubbe

Medlem
Själv är jag inte övertygad E-book läsare ännu men det kanske kommer.
Senast lästa var " En nästan vanlig man" som fick mig att bli så förbannad att när jag läst tills jag var så trött så jag måste sova, var tvingad att läsa vidare för att kunna somna...
 

tourist

Medlem
Jag läser Inferno av Dan Brown för tillfället och tycker att den är rätt bra och kan rekommendera den.

Jag läste ut den för några dagar sedan och tyckte att den var bättre än den förra som var riktigt kass, men inte så bra att jag verkligen skulle rekommendera den. "Snabbspolade"=skummade till slut förbi alla avsnitt med beskrivningar av arkitektur som kändes som turistguider, fast mycket tråkigare än Lonely Planet, för att få reda på hur det skulle gå.

Annars konsumerar jag rätt mycket deckare varvat med annat. När det kommer en ny Jeffery Deaver och Lee Child i pocket köper jag den direkt. Går konstant och väntar på nästa Karin Slaughter (tips: hennes utmailade nyhetsbrev brukar vara väldigt roliga). Och varför kommer det aldrig något av Minette Walters nuförtiden, har hon slutat skriva?
 

Lonelyflyer

Medlem
tidningen The Hockey News om jag är i staterna, eller hittar den nån annanstans
Sist på solsemester läste ja Snabba Cash, bra bok! (har inte sett filmerna än..)
 

pitch

Medlem
Jag brukade läsa Murakami Haruki på resor, av nån outgrundlig anledning som jag inte kan förklara. Tyvärr inte på originalspråket, det förtar lite av nöjet att behöva sitta med ordboken och komma en sida i timman eller så.

Annars kan jag tipsa om att den bok jag har uppskattat allra mest på ett långflyg är "a Short History of Tractors in Ukranian", av Marina Lewycka. (Nej, jag skojar inte. Det är hon som skojar, med titeln, den är medvetet missledande.)

Inom Europa samlar jag bara på mig gratistidningar och lusläser dom. I nödfall hittar jag några på tyska också, dom räcker i alla fall länge.
 

Henry

Medlem
Jag brukar köpa Monocle eller Wired (UK) när jag är ute och flyger, är lite sämre på att läsa böcker när jag flyger. På tidningar kan man göra ganska stora besparingar genom att köpa dem utomlands, brukar vara rätt bra påslag på utländska tidningar i Sverige, kan jag tycka.
 

rvarttinen

Medlem
Köper ofta på mig lite olika resetidningar... t.ex. Condé Nast Traveller, Sunday Times Traveller, etc. ... någon kanske har bra tips på fler?

Ofta blir det något av Peter F. Hamilton eller Iain M. Banks som jag inte redan läst (SF). Annars blir det oftast, tyvärr, facklitteratur av olika slag och kanske en och annan bok inom segmentet "personlig utveckling", t.ex. Napoleon Hill (Think and Grow rich), etc.

Ny destination; blir det till att plugga lite om platsen jag ska till, dvs. en reseguide från Lonely Planet, Fodor's eller så.
 

Senator

Moderator
Min eviga backlog av "The Economist". Eftersom jag inte längre snittar 3 segment i veckan eller 06:00 cykelpass på hotellgym har detta blivit lidande (typ som mitt midjemått som också saknar dessa pass).
 

johhenrik

Medlem
Jag har alltid med mig min Kindle Paperwhite samt min iPad. Kindle är oslagbar att läsa på tycker jag. Funkar i becksvart och i fullt solljus. På min iPad så kör jag Zinio och där prenumerar jag på långt fler tidningar än vad jag riktigt hinner med, men det betyder att jag har alltid med mig ett hundratal magazin samt några hundra böcker i min Kindle. Då har jag alltid något att läsa oavsett vad jag känner för. Senast läste jag ut Dan Browns Inferno, som väl var en okej bok. I Zinio prenumerar jag på allt möjligt, så som Stereophile, Wine Spectator, Esquire, Maxim etc.
 

Jonas C

Medlem
För min del blev det alltid Newsweek på resan, lika så hemma då jag brukade plocka med mig exemplar från Lounger/flyg, etc. Men nu när tidningen har lagts ner så blir det inte så mycket läsning längre. Både TIME och The Economist är för stela och artiklarna saknar ofta underhållningsvärde, vilket man fick i Newsweek.
 
Toppen