Senaste nytt

Vad krävs för att få Amex Platinum?

palmen

Moderator
Alltså, jag vill lyfta det här lite. Jag gjorde någon undersökning för SAS online eller var det var. Och där fanns det bilder på tre American Expresskort, varav den högsta nivån hette Platinum och inte Elite. Det kan ha varit så att det smugit sig med en bild från de norges utbud, där Platinum verkar ersätta Elite i raden av kort men ha lite andra förmåner. Kanske är det något byte på gång i Sverige?

Mer om erbjudandet hittar du här: https://www.americanexpress.no/vaar...sas-eurobonus-platinum-american-express-card/

Jag vet inte om detta har någon betydelse, men det kändes som att det var stor risk för begreppsförvirring i tråden! :)
Det är helt olika kort, i Norge kan man få SAS Amex Platinum kort. Motsvarande finns inte i Sverige. Det högsta kortet vi kan få som är kopplat till SAS är Amex Elite. Dessa två kort skiljer sig lite från varandra i förmåner mm och vad som ingår och vad som krävs för att få dom.
 

bnr

Medlem
Sverige - 100-200k inkomst ingen bet anmärkning.
Huh(?) För American Express Platinum Card eller SAS EuroBonus American Express Elite Card?
Är rätt säker på att American Express Platinum Card har minst 600 KSEK/år i inkomst som gräns. Sen är ju AmEx rätt flexibla också... men om du vill ha kortet bara baserat på inkomst så tror jag det är 600 KSEK som gäller.

Pratar bara om Sverige.
 

Hachans

Medlem
Huh(?) För American Express Platinum Card eller SAS EuroBonus American Express Elite Card?
Är rätt säker på att American Express Platinum Card har minst 600 KSEK/år i inkomst som gräns. Sen är ju AmEx rätt flexibla också... men om du vill ha kortet bara baserat på inkomst så tror jag det är 600 KSEK som gäller.

Ja, det var detta jag menade. Det pratas om olika kort i tråden. Det som trådskaparen pratade om är Eurobonus American express platinum som bara finns i Norge. Vanliga American Express Platinum är det som vi kan få i Sverige men det är inte brandat med SAS och har antagligen lite andra regler så tveksamt om det är jämförbart.

Det är helt olika kort, i Norge kan man få SAS Amex Platinum kort. Motsvarande finns inte i Sverige. Det högsta kortet vi kan få som är kopplat till SAS är Amex Elite. Dessa två kort skiljer sig lite från varandra i förmåner mm och vad som ingår och vad som krävs för att få dom.

Ja, men precis, det som var poängen. Att det är olika kort men det blandas friskt i kortleken här i tråden så jag försökte få bilden att klaran lite.
 
Toppen