Senaste nytt

Vad kan jag göra med mina Ritz-Carlton Rewards Points?

pqvst

Medlem
Jag har 5,458 poäng som går ut i slutet av april. Hade varit kul att använda poängen istället för att låta dem gå ut. Jag är inte aktiv i deras rewards program (och inte Marriott heller). Finns det något jag kan göra?

- Ganska säker på att det inte är tillräckligt för en gratis natt
- För upgrades står det från 5000 poäng (men det står också att de flesta hotellen kräver 2 upgrades...)
- Eurobonus verkar inte ingå i deras mileage partnerships

Förslag?
 

pswe

Medlem
Jag har 5,458 poäng som går ut i slutet av april. Hade varit kul att använda poängen istället för att låta dem gå ut. Jag är inte aktiv i deras rewards program (och inte Marriott heller). Finns det något jag kan göra?

- Ganska säker på att det inte är tillräckligt för en gratis natt
- För upgrades står det från 5000 poäng (men det står också att de flesta hotellen kräver 2 upgrades...)
- Eurobonus verkar inte ingå i deras mileage partnerships

Förslag?
Är du aktiv hos Starwood (SPG),går att överföra dit i så fall via Marriott? Annars går de att donera till välgörenhet eller överföra till andra medlemmar.
 

mha321

Medlem
5000 poäng ger dig $10 i instant rewards. Alltså du kan använda det för vad som helst som du kan sätta upp på rummets räkning.

Däremot kräver det ju en stay så det hjälper inte så mycket om du inte har någon.

Du kan även få gift cards till typ Amazon, Ikea, osv. Det blir inte speciellt mycket av 5000 poäng men mer än noll...
 

pqvst

Medlem
Är du aktiv hos Starwood (SPG),går att överföra dit i så fall via Marriott? Annars går de att donera till välgörenhet eller överföra till andra medlemmar.

Aha ok. Ska undersöka detta då jag har nyligen skaffat SPG konto och kanske lyckas få status där i år. Tack!
 
Toppen