Vad kan jag göra med 36.000 BA-poäng?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Adam, 23 Maj 2013.

1. Adam

Adam Medlem

Hej gott folk!

Jag har 36.000 British Airways AvIOS.... kommer man någonstans i världen i business eller first med det? Enkel?

Kommer inte in på min British Airways profil

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan boka en enkelresa intra-Asien i First för 30 000 Avios. Alternativt kan du flyga British Airways First från Moskva till Heathrow för samma summa.

3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en randomsökning på Tokyo-Hong Kong F med Cathay Pacific. 30 000 Avios, dryga 300 kr i skatter, mycket bra värde enligt min mening. Kollade på British Airways två dagar 2 veckor framåt hittade plaster. Sökte även på ett par dagar i slutet av mars -14, hittade även plaster där. Samma resa med AAdvantage-poäng går på 40 000 miles. Rutten Tokyo - Hong Kong borde vara en av de rutter där man enklast och mest prisvärt kan få testa Cathay Pacific F.

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag passade även på att undersöka tillgängligheten med Cathay Pacific F MXP-HKG med avresa en till ca 3 veckor framåt i tiden. Förvånansvärd god tillgänglighet med tanke på hur det sett ut förut. Däremot när jag tittar längre fram, mars-april -14 finns inga plaster för tillfället. Hur det ser ut på övriga Cathay Pacific destinationer i Europa undersökte jag inte närmare, men tendensen ser ut att vara samma från FRA-HKG., När det gäller MXP kan jag konstatera att det skett en förändring till det bättre om vill ha lite is i magen.

Last edited: 24 Maj 2013
  5. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde inte den omvända (HKG-NRT) vara ännu mer prisvärd med tanke på F-servicen innan avgång, eller är det nåt som sätter käppar i hjulet för det alternativet?

6. JFK-YVR Cathay F är också ett alternativ ett tag till

7. Jo, det går bra från Hong Kong också.

Det finns dock ingen First class kabin på flighter till/från Tokyo Narita (NRT) med Cathay Pacific.
    Det är bara till/från Tokyo Haneda (HND).

8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant. Samma tendens här, finns platser i F i princip varje dag 1-3 veckor framåt, med något undantag. "Problemet" är att det är att det varje dag inte finns platser på 16.15 avgången från HKG, utan på fm-flighterna, om man vill maximera lounge- och flightupplevelse:cool:

Dessutom verkar skatterna bara vara 285 kr HKG-HND.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!