Senaste nytt

Vad kan jag göra med 36.000 BA-poäng?

Adam

Medlem
Hej gott folk!

Jag har 36.000 BA AvIOS.... kommer man någonstans i världen i business eller first med det? Enkel?

Kommer inte in på min BA profil
 

Jonas C

Medlem
Du kan boka en enkelresa intra-Asien i First för 30 000 Avios. Alternativt kan du flyga BA First från Moskva till Heathrow för samma summa.
 

henrik l

Medlem
Gjorde en randomsökning på Tokyo-Hong Kong F med CX. 30 000 Avios, dryga 300 kr i skatter, mycket bra värde enligt min mening. Kollade på BA två dagar 2 veckor framåt hittade plaster. Sökte även på ett par dagar i slutet av mars -14, hittade även plaster där. Samma resa med AAdvantage-poäng går på 40 000 miles. Rutten Tokyo - Hong Kong borde vara en av de rutter där man enklast och mest prisvärt kan få testa CX F.
 

henrik l

Medlem
Jag passade även på att undersöka tillgängligheten med CX F MXP-HKG med avresa en till ca 3 veckor framåt i tiden. Förvånansvärd god tillgänglighet med tanke på hur det sett ut förut. Däremot när jag tittar längre fram, mars-april -14 finns inga plaster för tillfället. Hur det ser ut på övriga CX destinationer i Europa undersökte jag inte närmare, men tendensen ser ut att vara samma från FRA-HKG., När det gäller MXP kan jag konstatera att det skett en förändring till det bättre om vill ha lite is i magen.
 
Last edited:
Gjorde en randomsökning på Tokyo-Hong Kong F med CX. 30 000. [...] Rutten Tokyo - Hong Kong borde vara en av de rutter där man enklast och mest prisvärt kan få testa CX F.
Borde inte den omvända (HKG-NRT) vara ännu mer prisvärd med tanke på F-servicen innan avgång, eller är det nåt som sätter käppar i hjulet för det alternativet?
 

Dr. Miles

Expert
Borde inte den omvända (HKG-NRT) vara ännu mer prisvärd med tanke på F-servicen innan avgång, eller är det nåt som sätter käppar i hjulet för det alternativet?

Jo, det går bra från Hong Kong också.

Det finns dock ingen First class kabin på flighter till/från Tokyo Narita (NRT) med Cathay Pacific.
Det är bara till/från Tokyo Haneda (HND).
 

henrik l

Medlem
Borde inte den omvända (HKG-NRT) vara ännu mer prisvärd med tanke på F-servicen innan avgång, eller är det nåt som sätter käppar i hjulet för det alternativet?

Sant. Samma tendens här, finns platser i F i princip varje dag 1-3 veckor framåt, med något undantag. "Problemet" är att det är att det varje dag inte finns platser på 16.15 avgången från HKG, utan på fm-flighterna, om man vill maximera lounge- och flightupplevelse:cool:

Dessutom verkar skatterna bara vara 285 kr HKG-HND.
 
Toppen