Senaste nytt

Vad kan jag göra för att få fram min bokning?

agehall

Medlem
Jag har gjort en bokning (award) hos US Airways. Jag har fått både PNR och e-ticketnr för bokningen, men lyckas inte använda något av dem för att få se min bokning. När jag ringer US Airways och uppger min bokningsreferens så verkar de hitta bokningen utan problem och säger att allt är OK, men lik förbaskat dyker den inte upp när jag försöker leta.

Jag har kollat på checkmytrip.com (både nya och classic) samt alla varianter jag kan hitta på US Airways hemsida. Vad mer kan jag göra för att få fram min bokning? Jag vill verkligen kolla att allt ser rätt ut själv, inte bara lita på vad de läser upp i telefonen. Det faktum att bokningen inte automatiskt dyker upp på mitt konto gör mig lite orolig.
 

LN-FHU

Medlem
Ingen grunn til uro. Jeg antar at din booking ikke inneholder USAirways-flighter.....? Dermed vises av og til ikke din booking på US' hjemmesider. Hvilke flyselskap skal du fly med? Ring dem og få de respektive selskapenes PNR , og deretter kan du sjekke CheckMyTrip(forutsatt det er Amadeusbasert) :)
 

Dr. Miles

Expert
Om din reseplan innehåller Lufthansa/Austrian/SAS flygningar kan du ringa till US Airways och be om deras(LH/OS/SK) bokningsnummer(Amadeus).
Sedan kan du gå till Lufthansas webbsida, Manage My Bookings eller CheckMyTrip. Där kan du se dit e-ticketnummer.
 

agehall

Medlem
Mitt tilltänkta resesällskap reser på egen PNR och har mig veteligen inte fått sin bokning biljetterad ännu. :(

Jag ska ta och ringa dem och be om ett LH PNR istället så får vi se om det går bättre. Jag begriper inte att det ska vara så svårt att göra PNRs universella...
 

Mikael

Medlem
När jag har bokat med US Airways miles har det varit samma sak, det har aldrig gått att titta på bokningen via deras hemsida. Jag har fått lite olika förklaringar till varför ("för många bolag...", "asistiska bolag...", "det kommer att bli synligt om några dagar...").
Det enda vettiga är som andra har sagt ovan att be om de enskilda bolagens bokningsnummer.

Jag begriper inte att det ska vara så svårt att göra PNRs universella...
Kunde inte hålla med mer.
Det som jag upplever kostigt är att när man tittar på bokningen för ett visst bolag brukar man se angränsande flyg, ofta segmentet innan och segmentet efter, men inte längre än så.
Då det är viktigt att ha allt på en bokning vore det bra att kunna se allt på ett ställe. Jag har varit med om att baggage inte kunna checkas in hela vägen för att bolag x inte "ser resten av bokningen". Vad händer då om det blir förseningar?
 

Bryant

Medlem
När jag har problem med att hitta min bokning på checkmytrip brukar jag testa med virtuallythere.com, där brukar den dyka upp.
 

agehall

Medlem
Kan meddela att virtuallythere.com inte heller fungerar med US PNR. Det enda som verkar fungera är att använda de andra bolagens PNR.
 

jumbooze

Medlem
Jag har lite lustigheter med min award bokning på US och undrar om man ska bli orolig.

Jag har ett bokningsnummer till US airways. Det fungerar och visar resans alla 8 segment.
Jag tittar på bokningskoden från Thai på thais hemsida och där syns 7 segment (HKG-SIN med SQ saknas, fast SIN-CGK med SQ syns)
Tittar jag på SQ's hemsida ser jag 6 segment LHR-BKK & BKK-LHR saknas men här syns HKG-SIN.

Salig blandning men ska man sitta lugn i båten? Check my trip ser samma 6 segment som SQ gör.
 
Toppen