Senaste nytt

Vad köper ni på flygplatserna ? Tydligen är det Fika som jag köper.

palmen

Moderator
Jag hade en rätt imponerande fika samling innan jag drog iväg utomlands. Jag trodde att jag gömt den väl men icke, min far hittade den och sen tog fikat slut. Det värsta var att han inte uppskattade alla fina rökiga rackare utan sa att dom var dåliga så att jag skulle vara tacksam att han gjort slut på dom :oops:
Det tar lite tid att bygga upp en bra fikabank igen men jag jobbar på det! (värst är att man liksom hinner få i sig en del på vägen...)

Känner delvis igen problemet, fikabanken växer men jag dricker för lite starkfika så nu måste saker och ting in i massa andra skåp. En del saker är dock inte tänkta att dricka.

Tidigare köpte jag alltid en flaska whisky på taxfree i samband med resor, fick sluta med det när jag började resa betydligt mer, fokuserar på många resor istället för "många" whiskyflaskor.
 

Gus

Medlem
Vilken otroligt läcker samling!! Men din Old Rip van Winkle har du väl inte köpt på en flygplats? o_O Vilken i så fall? Jag är på jakt efter någon smarrig dricka ur van winkle-familjen!
 

Sofia

Medlem
Känner delvis igen problemet, fikabanken växer men jag dricker för lite starkfika så nu måste saker och ting in i massa andra skåp. En del saker är dock inte tänkta att dricka.

Tidigare köpte jag alltid en flaska whisky på taxfree i samband med resor, fick sluta med det när jag började resa betydligt mer, fokuserar på många resor istället för "många" whiskyflaskor.

Oh men det är inga problem, jag kan hjälpa dig :D
 

palmen

Moderator
Oh men det är inga problem, jag kan hjälpa dig :D
Räknade precis och har 54 oöppnade 70cl, 2 stycken 50cl och 2 stycken 1 liters oöppnat. 6 flaskor är öppnade i dagsläget, samt diverse samples.
Strax under 45 liter whisky med andra ord, du får nog dricka en hel del om det ska ta slut :)
 

Hasse E

Medlem
Snygg samling men vad gjorde Statesman där? Den går inte ens att göra kask på!o_O Själv köper jag rökig maltwhisky, senast försökte jag få tag på Laphroaig 11years men den fanns bara på internationella terminalen på Schiphol.......:(
 

jerixon

Medlem
När jag flyttade till min nya lgh i November 2014 hade jag 64liter oöppnat plus alla öppnade... sedan dess har jag haft ett par rejäla tillställningar och gett bort en del :) Tror jag kan vara nere på runt 40-50 flaskor totalt och kanske hälften av dem är öppnade nu.
 
Toppen