Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

palmen

Moderator
Absolut. Det kan nog bli en reserapport eller två senare i höst.
Eller finns det nån lämplig tråd att diskutera NFL här rent av? :)
Fanns någon tråd för något år sedan som diskuterade resa till superbowl. Rena diskussioner om NFL som sport så är detta lite fel forum. Men att diskutera och dela med sig av resor för att uppleva NFL på plats är helt klart något som passar väl in på forumet. Vi är nog rätt många som vill göra detta åtminstone en gång i livet att uppleva på plats.
 

Ohjay

Medlem
Fanns någon tråd för något år sedan som diskuterade resa till superbowl. Rena diskussioner om NFL som sport så är detta lite fel forum. Men att diskutera och dela med sig av resor för att uppleva NFL på plats är helt klart något som passar väl in på forumet. Vi är nog rätt många som vill göra detta åtminstone en gång i livet att uppleva på plats.
Ska nog ta å lägga upp en reseberättelse om livet som säsongskortsägare.. kan ta med lite om förra året då och sedan uppdatera med årets resor. Håll ögonen öppna :)

(psst, jag missade att kommentera Patriots så jag gjorde en ändring i mitt inlägg i samband med att du svarade ;) )
 

palmen

Moderator
(psst, jag missade att kommentera Patriots så jag gjorde en ändring i mitt inlägg i samband med att du svarade ;) )
Fanns biljetter ute på stubhub när jag tittade men billigaste högst upp i ett hörn kostade då 2500 kronor styck. Känns lite dyrt men kanske är vad man får betala. För att det inte ska bli för mycket snack om NFL här skapar jag en ny tråd för det :)

http://www.businessclass.se/forum/threads/diskussion-om-resor-för-att-se-nfl-på-plats-i-usa.90446/
 

Von Wiffen

Medlem
Tänkte väl köra en kort presentation här då.

33år (väldigt snart 34) från Stockholms omnejd. Driver ett inredningssnickeri, ett kontorshotell och förvalningsverksamhet.

Mitt resmönster har blivit mer sen i Januari då min flickvän började jobba i Singapore. Kommer bli minst 6 resor dit per år och en del inom Svea rike samt Europa.

Har väl alltid gillat att flyga sedan min ungdoms år när jag arbetade på Arlanda med allt från crew/passagerartransport till rampagent.

Just nu samlar jag poäng och läser om alla roliga saker man kan tänkas hitta :)
 

Fredrik K

Medlem
29 bast.

Nätverksarkitekt och Internetexpert. Åker världen över och då primärt till ställen som är betydelsefulla ur Internetsynpunkt. SFO, ORD, ATL, AMS, HKG, SIN, LHR är väl det vanligaste.

Tycker att flyga är skittrist men försöker göra så mycket som möjligt av det genom att försöka uppgradera bokningsklasser. Bokar alltid kortaste möjliga resa - hellre economy nonstop än buisness med layovers. Målet är alltid att sova innan pushback och vakna när det slår i backen - lyckas för det mesta.
 
29 bast.

Nätverksarkitekt och Internetexpert. Åker världen över och då primärt till ställen som är betydelsefulla ur Internetsynpunkt. SFO, ORD, ATL, AMS, HKG, SIN, LHR är väl det vanligaste.

Tycker att flyga är skittrist men försöker göra så mycket som möjligt av det genom att försöka uppgradera bokningsklasser. Bokar alltid kortaste möjliga resa - hellre economy nonstop än buisness med layovers. Målet är alltid att sova innan pushback och vakna när det slår i backen - lyckas för det mesta.

Du är en ovanlig typ på det här forumet ;-)
 

J-Dog

Medlem
Tycker att flyga är skittrist men försöker göra så mycket som möjligt av det genom att försöka uppgradera bokningsklasser. Bokar alltid kortaste möjliga resa - hellre economy nonstop än buisness med layovers. Målet är alltid att sova innan pushback och vakna när det slår i backen - lyckas för det mesta.

Antar att det kommer ändras inom kort nu när du hittat hit :)
 

jerixon

Medlem
Äntligen en riktig Vikings fan till!
Mäktigt med säsongskort, så extrem är jag ej, men brukar bli någon match per år på plats :)

SKOL!

// Johan

Goddagens,

Ny medlem och då får man väl försöka presentera sig.

Är en bit över 30, bor i Gbg och jobbar på en statlig myndighet, just nu som användarexpert i ett större projekt.
Pluggar Programvaruteknik(datavetenskap) vid sidan om jobbet och håller på att avsluta andra året, bara ett år kvar innan examen med andra ord.
Ska väl eventuellt sadla om efter studierna och satsa på något jobb som utvecklare.

Började resa ganska sent... Gjorde första long haul resan 2010 som då gick till Tokyo. Innan dess hade jag knappt varit utanför Norden.
Därefter blev det minst en long haul varje år samt ett par resor inom Europa.
Förra hösten började jag "pendla" till USA och samma sak är planerat till denna höst.

Pendla till USA frågar sig säkert nån?
Ja.... för jag har säsongsbiljetter till ett NFL-lag så då får man ju se till att vara där på hemmamatcherna.
3 resor är redan planerade och jag har förhoppning om att fixa två resor till i höst, men det beror lite på jobbet.

Reser numera främst med AF/KLM/Delta för att slippa byten i USA på vägen dit.
Är bara Skymiles Silver tyvärr så jag får kanske ta hjälp av folket här och planera bättre resväg för att komma upp i någon vettig medlemsnivå(kanske med annat flygbolag rent av).
 
Toppen