Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

blobloblo

Medlem
Ärligt och rakt på sak. Helt rätt :D

Om man inte har ett jobb att presentera så kan man skriva om sitt flygmönster, var man är bosatt, vad man gillar att göra osv. Annars är det inte mycket till en presentation. Vill man inte gå in på det personliga och skriva om liknande saker så kan man lika gärna strunta i det, enligt mig.

Men det var kanske en onödig kommentar från min sida. Skulle nog bara bläddrat vidare. :)
 

trskial

Medlem
Vilken bra presentation.

Vad mer ska jag berätta? :)

Kille på 30 år (imorgon), bor i Norge sedan snart fem år tillbaka. Arbetade som avdelningsledare på ett lager i Nord Norge. Reser endast privat ihop med frun som jag är tillsammans med sedan 13 år tillbaka. Jag är också en tidigare hockeyspelare som spelat tv-pucken två gånger, lirat collagehockey i USA och varit med i uttagningarna till juniorkronorna. Har sedan 12 år tillbaka lagt skridskorna på hyllan och även några extra kilo på kroppen.

Reser mest till soligare breddgrader som Thailand och Medelhavet. Gör också en del weekend per år som till Stockholm, London, Barcelona och Wien.

Arbetar inte idag, behöver inte efter en större spelvinst trots att jag skänkte mestparten till familj och syskon.
 

Johan_A_M

Medlem
Har bara bytt användarnamn från det meningslösa jdb264c (något gammalt login som aldrig betytt något) så jag har egentligen inte mycket ny info. Jobbar som läkare på intensiven på Sahlgrenska på dagarna (och nätterna och helgerna...). Har varit där i dryga tio år och trivs trots allt elände man är med om. Att resa är ett gammalt intresse där jag alltid varit nyfiken på mänskligheten fungerar, och hellre reser till storstäder än på solsemester. Har varit EBG i två år och målet är tio, för lifetime. Resorna blir nästan terapeutiskt för att slappna av från jobbet.
 

Atom

Medlem
Hej, Ny medlem som lusläst lite på forumet. Jag är närmare 30 och har nyligen slutfört min utbildning. Jag kommer snart att börja arbeta på en statlig myndighet och ser fram emot att ha work-life-balance. Har tidigare bara gjort den obligatoriska backpackerresan i sydostasien. Jag är inte frälst på att resa men det är ändå något jag skulle vilja göra mer. Jag har varit intresserad av flygplan sedan jag var liten och det är kul att läsa om allt spännande som händer i flygsektorn. Jag kommer snart börja samla eurobonus poäng och hoppas på att kunna få en awardresa till tokyo eller nordamerika tills nästa år. Därför kanske jag kommer ställa en del nybörjarfrågor jag inte fått svar på här i forumet. Hoppas ni har tålamod med det :)

Mina resdagar vet jag inte om hur många jag kommer ha, det kommer bli lite resor iaf. Men främst i närområdet samt utbildningsdagar. Jag tror myndigheten dock bokar biljetterna och att det är tåg som gäller.
 

Ohjay

Medlem
Goddagens,

Ny medlem och då får man väl försöka presentera sig.

Är en bit över 30, bor i Gbg och jobbar på en statlig myndighet, just nu som användarexpert i ett större projekt.
Pluggar Programvaruteknik(datavetenskap) vid sidan om jobbet och håller på att avsluta andra året, bara ett år kvar innan examen med andra ord.
Ska väl eventuellt sadla om efter studierna och satsa på något jobb som utvecklare.

Började resa ganska sent... Gjorde första long haul resan 2010 som då gick till Tokyo. Innan dess hade jag knappt varit utanför Norden.
Därefter blev det minst en long haul varje år samt ett par resor inom Europa.
Förra hösten började jag "pendla" till USA och samma sak är planerat till denna höst.

Pendla till USA frågar sig säkert nån?
Ja.... för jag har säsongsbiljetter till ett NFL-lag så då får man ju se till att vara där på hemmamatcherna.
3 resor är redan planerade och jag har förhoppning om att fixa två resor till i höst, men det beror lite på jobbet.

Reser numera främst med AF/KLM/Delta för att slippa byten i USA på vägen dit.
Är bara Skymiles Silver tyvärr så jag får kanske ta hjälp av folket här och planera bättre resväg för att komma upp i någon vettig medlemsnivå(kanske med annat flygbolag rent av).
 

palmen

Moderator
Goddagens,

Ny medlem och då får man väl försöka presentera sig.

Är en bit över 30, bor i Gbg och jobbar på en statlig myndighet, just nu som användarexpert i ett större projekt.
Pluggar Programvaruteknik(datavetenskap) vid sidan om jobbet och håller på att avsluta andra året, bara ett år kvar innan examen med andra ord.
Ska väl eventuellt sadla om efter studierna och satsa på något jobb som utvecklare.

Började resa ganska sent... Gjorde första long haul resan 2010 som då gick till Tokyo. Innan dess hade jag knappt varit utanför Norden.
Därefter blev det minst en long haul varje år samt ett par resor inom Europa.
Förra hösten började jag "pendla" till USA och samma sak är planerat till denna höst.

Pendla till USA frågar sig säkert nån?
Ja.... för jag har säsongsbiljetter till ett NFL-lag så då får man ju se till att vara där på hemmamatcherna.
3 resor är redan planerade och jag har förhoppning om att fixa två resor till i höst, men det beror lite på jobbet.

Reser numera främst med AF/KLM/Delta för att slippa byten i USA på vägen dit.
Är bara Skymiles Silver tyvärr så jag får kanske ta hjälp av folket här och planera bättre resväg för att komma upp i någon vettig medlemsnivå(kanske med annat flygbolag rent av).
Grymt att ha säsongsbiljett till ett NFL-lag. Du får gärna dela med dig om dessa erfarenheter.
Ska själv försöka fixa biljetter till ett överkomligt pris till en Patriots match senare i år men har insett att "överkomligt" inte riktigt passar in i prisbilden :)
 

Ohjay

Medlem
Grymt att ha säsongsbiljett till ett NFL-lag. Du får gärna dela med dig om dessa erfarenheter.
Ska själv försöka fixa biljetter till ett överkomligt pris till en Patriots match senare i år men har insett att "överkomligt" inte riktigt passar in i prisbilden :)
Absolut. Det kan nog bli en reserapport eller två senare i höst.
Eller finns det nån lämplig tråd att diskutera NFL här rent av? :)

Angående Patriots.. jag vet ju inte vad du anser är överkomligt men om du köper en biljett i samband med att matchbiljetterna släpps(juli kanske) så borde du kunna få en till ett hyfsat pris. Andrahandsmarknaden är ju dubbelt så dyr tyvärr.. eller ja, bra för mig som kan mitigera lite av kostnaden för säsongskortet ;)
 
Last edited:

Bibinski

Medlem
Goddagens,

Ny medlem och då får man väl försöka presentera sig.

Är en bit över 30, bor i Gbg och jobbar på en statlig myndighet, just nu som användarexpert i ett större projekt.
Pluggar Programvaruteknik(datavetenskap) vid sidan om jobbet och håller på att avsluta andra året, bara ett år kvar innan examen med andra ord.
Ska väl eventuellt sadla om efter studierna och satsa på något jobb som utvecklare.

Började resa ganska sent... Gjorde första long haul resan 2010 som då gick till Tokyo. Innan dess hade jag knappt varit utanför Norden.
Därefter blev det minst en long haul varje år samt ett par resor inom Europa.
Förra hösten började jag "pendla" till USA och samma sak är planerat till denna höst.

Pendla till USA frågar sig säkert nån?
Ja.... för jag har säsongsbiljetter till ett NFL-lag så då får man ju se till att vara där på hemmamatcherna.
3 resor är redan planerade och jag har förhoppning om att fixa två resor till i höst, men det beror lite på jobbet.

Reser numera främst med AF/KLM/Delta för att slippa byten i USA på vägen dit.
Är bara Skymiles Silver tyvärr så jag får kanske ta hjälp av folket här och planera bättre resväg för att komma upp i någon vettig medlemsnivå(kanske med annat flygbolag rent av).
Vilket lag?:)
 

pep

Medlem
Jeg er en tres-årig, dansk statsborger (bonderøv fra Jylland) og ”jägmestera” (skovrider), arbejder som skovbrugskonsulent i store dele af verden, mest i udviklingslande. Har arbejdet i ca. 30 lande over de sidste 30 år. Min formelle uddannelse er forstkandidat (MSc) med PhD grad i forstgenetik. Boet fast i Danmark, Tanzania, Kenya, Thailand, Vietnam, og Solomon Islands. Elsker og er tryg i alle de lande jeg har været/boet i. Dette inkluderer lande som mange folk er forskrækkede over: Sudan, South Sudan, Burundi, DRC, Rwanda, Zimbabwe m.m.

Jeg er en flyer buff, totally addicted. Er medlem af 20 FFProgrammes. Har bosat mig i Hue, Vietnam de seneste 7 år og har stiftet ny famile med 2 små drenge.


At rejse er at leve (citat: H.C. Andersen)
 
Toppen