Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Dbodenfo

Medlem
Kan vara dags att uppdatera lite!
Johan heter jag varje fall, 34 år och bor i Linköping som de flesta kanske vet ;)
Har alltid jobbat med försäljning och idag
med försäljning i livsmedelsbranschen (choklad).
Kontor nu mer hemma och lite mindre arbetsområde.
Tidigare flög jag nog 120 segment om året främst Skyteam, men nu blir det kanske 50 i tjänsten och 30-tal privat per år och mest Star Alliance.
Tappat mitt Platinum efter 6år med KLM och nöjer mig nu mer med SAS guldkort.
Resmönstret utgår oftast från Linköping och tar mig någon stans i Norden, alt HQ i Belgien.

Privat nu mer fokus på business long haul och inom europa blir det faktiskt mkt low cost.
Främsta long haul blir till USA för att hälsa på vänner sedan tiden jag bodde där.
Hotellnätterna är någon stans runt 100-talet per år och det blir ganska mkt resor i bil när vädret tilllåter.
Statuskort har jag alldeles för många (BC skada)

I övrigt en riktigt sportnörd som spelat tävlingsgolf på hög amatörnivå och älskar NFL, NBA och att träna på gymmet och i löpspåret själv :)
Rolig grej kan ju vara att jag samlar på sneakers och älskar klockor!

Ska försöka joina någon träff snart, men har varje fall bokat in mig på lounge teäffen i London i November!

Hoppas vi ses på någon flygplats eller bar framöver!
// Johan

Förutom att jag och Johan känner varandra sedan USA tiden då vi pluggade tillsammans. Så kan jag säga att han är grym på Golf gå inte ut på en runda och spela om eurobonus poäng.

Själv är jag Social Media Ansvarig för ett bolag som heter Lånbyte.se. Vi jobbar med att hjälpa folk sänka sin boränta - vilket är grymt kul. Har jobbat som Digital Redaktör på Fotografiska Museet. Under hösten var det en del resor med Göteborgs Vinhus till både Italien och Kanada och USA för att testa vin.

Jag är från Göteborg, men bor numera i Stockholm. Jag har haft ett intresse för att flyga och flygplan i snart 30 år och då kan jag avslöja att jag fyller 35 iår.

Favoritbolaget är SAS men flyger inte så mycket som jag skulle vilja men det blir åtminstonne ett Silverkort varje år.

Poänggalen är en underbedrift sedan jag stod på Arlanda och krängde "SAS Eurobonus American Express Card" när det lanserades.

Men det var lite kort om mig!
 

hg1980

Medlem
Har nu varit på det här eminenta forumet i två månader, tänker att det då kanske är på sin plats att presentera sig.

36år, driver två egna företag i IT-branschen. Jobbar aktivt som konsult inom "Unified Communications" som det så fint heter. Praktiskt betyder det att jag hjälper företag med: E-post, telefoni och samarbete med hjälp av Microsofts produkter: Office 365, Exchange och Lync/Skype for Business. Kunderna finns över hela världen, även om de främst är i Sverige samt mitt absoluta favoritland: USA.

Flög under många år bara Skyteam, blev Flying Blue Platinum för några år sedan, men bytte sedan allians till One World. Har nu softlandat mig till Flying Blue Gold under tiden jag flög mig till BA Executive Club Silver.

Resorna är främst long-haul, till just USA. Det blir 7-8 resor till USA per år, varav 2-3 av dessa är semester. På vintern brukar vi åka till Florida, och på sommaren till Kalifornien eller annan kul stat. Till sommaren bär det av till Hawaii för första gången!

Efter att ha blivit medlem på det här forumet har jag börjat handla för poäng (Amex Elite), och flyga SAS. Tanken är att hålla Eurobonus Guld som minimum och Executive Club Silver som minimum.

Det var det om mig. Får passa på att tacka alla som hjälpt till de här första två månaderna. Fått grymt mycket hjälp!
 
Hej allihopa. IT-tekniker här på strax under 40 år. Fick smaka på min första business class-resa förra året mellan NRT-CPH och fick mersmak efter det och på den vägen hittade detta forum. Har redan under några veckor hunnit bli mkt klokare gällande resor tack vare er hjälp. Blir en 3-4 resor per år i genomsnitt.
 

palmen

Moderator
Hej allihopa. IT-tekniker här på strax under 40 år. Fick smaka på min första business class-resa förra året mellan NRT-CPH och fick mersmak efter det och på den vägen hittade detta forum. Har redan under några veckor hunnit bli mkt klokare gällande resor tack vare er hjälp. Blir en 3-4 resor per år i genomsnitt.
Ska bli kul att se hur du sammanfattar ditt resande om drygt 1 år, finns en risk att du kommer resa mer än 3-4 ggr per år om du läser här på forumet :)
 

Glooie

Medlem
Ny här, applikationsansvarig på IT-bolaget hos en svensk lastbilstillverkare. Har ett IT-team i Bangalore och användare på våra produktionsanläggningar främst i Asien, men ska börja rulla ut i US i höst :) Har behov av 4-5 long haul flygningar/år, men håller resorna nere pga småbarn. 32 år och har Landvetter Flygplats mittemellan huset och jobbet, så det brukar vara smidigt att ta mig till flyget. Hoppas på att kunna dra upp på resandet lite om ett par år när ungarna blir lite större.
Har historiskt alltid flugit SK, men funderar på att byta till LH pga större/bättre utbud av direktflyg (framförallt BLR, men även NAR/HNA, MUC och framöver US). Känns dock surt att riskera att behöva "vaska" en del poäng hos SK som blir "svåra" att flyga upp (är bara EBB).

Lite irriterad på att min arbetsgivare har en strikt "cheapest fare only" resepolicy, och allt över Economy är bannat (även om PE är billigare än dyraste Economy), men man måste tyvärr spela efter reglerna i detta fallet...
 

Mike@GOT

Medlem
Ny här, applikationsansvarig på IT-bolaget hos en svensk lastbilstillverkare. Har ett IT-team i Bangalore och användare på våra produktionsanläggningar främst i Asien, men ska börja rulla ut i US i höst :) Har behov av 4-5 long haul flygningar/år, men håller resorna nere pga småbarn. 32 år och har Landvetter Flygplats mittemellan huset och jobbet, så det brukar vara smidigt att ta mig till flyget. Hoppas på att kunna dra upp på resandet lite om ett par år när ungarna blir lite större.
Har historiskt alltid flugit SK, men funderar på att byta till LH pga större/bättre utbud av direktflyg (framförallt BLR, men även NAR/HNA, MUC och framöver US). Känns dock surt att riskera att behöva "vaska" en del poäng hos SK som blir "svåra" att flyga upp (är bara EBB).

Lite irriterad på att min arbetsgivare har en strikt "cheapest fare only" resepolicy, och allt över Economy är bannat (även om PE är billigare än dyraste Economy), men man måste tyvärr spela efter reglerna i detta fallet...

Välkommen! Brukar du ha möjlighet att uppgradera dina resor med poäng, eller är Economy = Economy, alltid? :)
 

Glooie

Medlem
Får lov att uppgradera om jag vill, men eftersom det är bokningsklass K som gäller så blir det inte mycke poäng (K = 25% av miles) att använda för uppgradering...
 
Toppen