Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

wenne87

Medlem
Efter nästan 4 år är det väl dags att säga vem man är,

Jobbat sista sex åren i Norge på två olika hotell, senaste två åren på den norska kusten som hotellchef på en nyöppnad konferensanläggning. Dock så kände jag och min sambo att det var dags att flytta hem, då vi två år tidigare rotade oss i Stockholm med lägenhet osv men lät stanna i Norge lite längre då det var ett erbjudande som inte gick att bortse ifrån.

Sedan i Maj bor jag i Stockholm och har ihop med en gammal vän startat ett bolag där vi jobbar för en mjukvarulösning som tillsammans med vår ide ska skapa enkla och lättåtkomliga möterum centralt i Stockholm! Är det någon som sitter på nyttig inom om detta, såsom bra lägen kan vara eller tips till entreprenörer som är relativt nya i gamet så får ni mer än gärna komma med tips och ideer!

I Norge vart det en hel del inrikes samt Stockholmsresor så ofta det gick! BC har gjort mig mer medveten och numera så bestämmer flygdealerna mer destination är destinationen i sig själv! Tack alla som bidragit till detta!

Önskar er alla en fin kväll!
 

Fredrik_

Medlem
Dags för mig att presentera mig, läst detta forum med glädje ett bra tag nu. 26 år boendes i GBG jobbar inom Revision på en större byrå.

Blir en del resande i tjänsten tyvärr mest med hyrbil och tåg. Flygandet blir mest privat dock hyggligt frekvent och lite varstans i världen.

Lyckats iaf skrapa ihop en del hotell och flyg poäng. Hoppas det kan bli mer frekvent under nästa år.
 

RasmusN

Medlem
Jag är också lite av en lurkare här. Skriver inte allt för mycket men uppskattar verkligen de som tar sig tid för detta. Så fint!

Jag bor i Göteborg, är 32 år och jobbar som försäljningschef i ett bolag inom vård- och läkemedelsbranschen. Reser mestadels med bil inrikes genom jobb tyvärr. Flygresor sker mestadels privat så jag förmodar att man aldrig kommer upp i något trevligt guldkort hos SAS.

Internets absolut trevligaste forum, tack!
 

jazzman

Medlem
Även så dags för mig att bli medlem efter åratal av läsning på denna sida.

26 år gammal, jobbar även jag på en större revisionsbyrå, men mer fokuserat på finans-frågor och företagsuppköp. En mindre del resor i tjänsten blir det (ett par gånger per år), men då ofta inrikes eller inom norden. Privat försöker jag hinna med åtminstone två long-hauls per år.

Alltid varit en stor poängjägare, samt den som hjälper släktingar och vänner att hitta bra deals. För tillfället har jag bara EBB men det kan det förhoppningsvis bli ändring på. Ett första mål är att få till min första resa i Business Class till nästa sommar, med hjälp av ett Amex Premium-kort. I övrigt är jag ett stort Hilton-fan på familjens resor, och värderar mitt HHonors Gold högt. Ser fram emot att träffa fler likasinnade, tack för mig!
 

JohanA

Medlem
Jag är också lite av en lurkare här. Skriver inte allt för mycket men uppskattar verkligen de som tar sig tid för detta. Så fint!

Jag bor i Göteborg, är 32 år och jobbar som försäljningschef i ett bolag inom vård- och läkemedelsbranschen. Reser mestadels med bil inrikes genom jobb tyvärr. Flygresor sker mestadels privat så jag förmodar att man aldrig kommer upp i något trevligt guldkort hos SAS.

Internets absolut trevligaste forum, tack!
Jovisst kan du skaffa guld på SAS enkelt, och även mycket billigare än att flyga ihop det. Kolla marknadsplatsen när du kommit upp i 50 inlägg.
 
Hej!
Vill först och främst tacka för mycket givande information.
Ny användare här på forumet, även om jag läst till och från (framförallt inför resor) under ca ett års tid. Reggade mig så sent som i fredags med förhoppningen att någon gång själv kunna bidra med information som kan falla till nytta.

Jag är en 25 år gammal student med ett år kvar av min masterutbildning (nationalekonomi). Gör ungefär 2 längre resor och 2-3 weekends per år. Vad gäller flyg så har jag inga intentioner att nå en viss status eller ett visst antal miles utan strävar snarare efter att lära mig optimera resor i termer av bekvämlighet och ekonomi. Jag ser t.ex. inget behov av att resa i business (troligtvis då jag aldrig testat?) utan ser möjligheten att kunna relaxa i lounge innan flygning som ett stort plus. Så även om jag inte är någon flygnörd i den bemärkelsen, så har jag insett att det finns massvis av knep (som inte kräver någon särskilt ansträngning) för att spara in på pengar samtidigt som man kan öka bekvämligheten (som att t.ex. statusmatcha mellan hotellkedjor eller diskutera för/nackdelar med diverse betalmedel). Alla är väl intresserade av att göra bra deals?
 

Lagerman

Medlem
Hej!
Ytterligare en lurkare som nu äntligen skaffat konto här på BC. Har läst på forumet I manga år och tagit del av tips och tricks :) .
Som tidigare talare vill jag också tacka alla erfarna rävar för massor av intressant och bra information här på forumet genom åren!

Är 39 år gammal (eller ung) och arbetar som försäljnings & marknadschef på ett Nordiskt industrihandelsföretag. 100+ resdagar/år och ca 70 flights/år varav 2-4 longhaul (främst till Asien) brukar det bli och alltid i economy. Är EGB på segment sen ett antal år tillbaka (gick fort när jag började bojkotta DY....) Trots manga manga resor I jobbet är jag fortfarande barnsligt förtjust I resandet I allmänhet och flygandet I synnerhet.
Reser mycket ensam och ska därför nu försöka börja posta I loungetråden och gästa er som inte har egna kort när det finns tillfälle.
 
Toppen