Vad hinner man på en timme på Dohas flygplats?

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Matta, 4 Februari 2016.

1. Matta

Matta Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi landar i Doha (från ARN) 01:05 och ska vidare till Bangkok 02:10.
    Är gaten vi landar vid nära gaten till BKK ?
    Hinner man med ett glas Krug i loungen ?

//Mats

Gus gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle gissa på att det inte är fasta gater för planen så vilken gate ni får är nog oklart i dagsläget.
    Om vi utgår ifrån att allt går enligt tidtabell så blir det nog tight med att hinna med ett loungebesök, men det ska nog inte vara helt omöjligt även om ni nog får ställa in er på att mer eller mindre gå till den nya gaten.

3. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygplatsen är stor vilket ofta innebär långa promenader. Sedan brukar Qatar Airways påbörja boarding mycket tidigt. Sist jag åkte hem från Hongkong med avgång 00.01 så påbörjade man boarding 23.10 och vi lyfte tidigare än utsatt tid.
    Men är flyget i tid in till Doha och du har tur med gaten så kanske du hinner ett snabbt glas.

Gus gillar detta.
  4. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir tight jag hade ungefär samma tid för connection i Juni, sprang genom hela flygplatsen, fick ankommande gate långt ut och avgående gate lika långt bort och man måste ju gå igenom security så tror inte ni hinner med något annat än direkt gå från ankommande via security till avgående flyg

5. MegaFlyer

MegaFlyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om sällskapet "vi" innefattar tre infants och en mormor i rullstol så kan det bli tajt.

Om ni har tur så flyger ni in lite tid från ARN samtidigt som det är lite folk på flygplatsen (Qatar Airways har massa nattflyg både ut och in från Doha...) och flighterna är nära gate; då kan det bli ett behagligt glas Krug i loungen.

Alternativet är att dricka massa skumpa på både inkommande och utgående flyg, tidig boarding och sedan lite sömn innan avgång. Needless to say - pyjamasen är på redan vid check-in på Arlanda.

Gus gillar detta.
  6. Krug är såvitt jag vet borttaget i C-loungen sedan någon dag tillbaka.

7. Homer

Homer Medlem

1 timme är inte alls gott om tid på den flygplatsen, du ska genom säkerhetskontroll + ofta långt mellan gaterna.

Inte svårt att se ett samband:
    businessklassbiljetter säljs under 10kkr -> champagne som kostar långt över 1kkr flaska försvinner.

Last edited: 4 Februari 2016
    Gus, KNA, agehall och 1 annan gillar detta.
  8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som andra skrivit kan det vara väldigt långa avstånd på Doha. Har du oflyt med vilken gate du får (som jag fick på både ut- och hemresan sist) så är det bara att gå raka vägen till nästa plan när det är så lite tid mellan flygen.

9. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen ogilla knapp här heller ;-)

10. Schlaake

Schlaake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var där 28/12 -15 redan då var Krug borta enligt en personal i C loungen, som tur var hade jag hunnit med några glas i baren på A 380 på flighten Bangkok - Doha.

Glenn E gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!